Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

CCC: Wpływ niehandlowych niedziel jest większy niż się spodziewaliśmy

Autor: PAP Biznes 24 sierpnia 2018 14:12

CCC: Wpływ niehandlowych niedziel jest większy niż się spodziewaliśmy fot. materiały prasowe CCC

Przychody w sklepach CCC w niedziele, w związku ograniczeniem handlu, spadły o 80 proc. - poinformował wiceprezes CCC Marcin Czyczerski. Sprzedaż porównywalna LFL CCC spadła w drugim kwartale o 1,4 proc. - Efekt ograniczenia handlu w niedziele okazał się większy niż zakładaliśmy. Zmieniły się zwyczaje klientów, którzy po prostu rezygnują z zakupów odzieży w niedziele, również handlowe - powiedział Czyczerski podczas piątkowej konferencji prasowej.

- Nasza sprzedaż w niedziele jest niższa o 80 proc. Paradoksalnie jest to dobra wiadomość, ponieważ w przyszłym roku zwiększy się liczba niehandlowych niedziel, a my już efekt tego ruchu mamy w wynikach tego roku - dodał.

Przedstawiciele CCC oceniają, że rozczarowaniem jest sprzedaż porównywalna LFL. Spadła ona w drugim kwartale o 1,4 proc.

Zwracają przy tym uwagę, że wyjątkowo wymagająca była baza z lat 2016-2017, kiedy sprzedaż LFL rosła po ponad 10 proc. rocznie. Dodatkowo wyjątkowo krótka była wiosna, co oznacza dominującą sprzedaż tańszej odzieży letniej.

- Mniejsze LFL to efekt bardzo wysokiej bazy z poprzednich lat. Trudno wszystko zrzucać na pogodę, ale można powiedzieć, że o 45 dni opóźnił się sezon wiosenny - powiedział prezes CCC Dariusz Miłek.

- Jesteśmy zadowoleni z naszych marż, ale liczymy, że będzie się ona poprawiać - dodał. Marża brutto CCC na koniec drugiego kwartału wynosi 53,8 proc. Sprzedaż segmentu online generuje marżę brutto na poziomie 44 proc., a segmentu offline 55,8 proc. 

Marcin Czyczerski poinformował, że tegoroczne inwestycje grupy CCC wyniosą łącznie 550 mln zł, z czego około 55 proc. zostało zrealizowanych w pierwszej połowie roku. CCC wyda w tym roku na ekspansję M&A 270 mln zł. Do tej pory zaksięgowany został wydatek w wysokości 170 mln zł. Pozostała kwota jest związana z poczynionymi już przejęciami, spółka na ten moment nie planuje kolejnych zakupów.

Wydatki na ekspansję organiczną i nowe sklepy zaplanowane zostały na 150 mln zł, z czego poniesione do tej pory nakłady sięgają 85 mln zł. Na logistykę spółka wyda w 2018 roku 100 mln zł (z czego 25 mln zł wydano do tej pory). Na IT CCC wyda 30 mln zł, z czego 20 mln zł zostało już wydatkowane.

- Myślimy o budowie nowego centrum logistycznego pod sprzedaż internetową, zakupiliśmy już działkę na ten cel – powiedział Dariusz Miłek.

Prezes CCC zapowiada, że w ciągu roku - dwóch lat uporządkuje biznes na rynku niemieckim. - Nie jesteśmy zadowoleni z wyników naszego biznesu w Niemczech. Chcemy to uporządkować i pójść w jedną lub drugą stronę. Być może nieudany biznes trzeba po prostu „zakopać” - powiedział.
- Myślę, że problem w Niemczech rozwiążemy w ciągu roku - dwóch lat - dodał. CCC miał na koniec czerwca w Niemczech 79 sklepów. Spółka zapowiada, że w najbliższym czasie zmniejszy sieć o 7 lokalizacji, co pozwoli nieco obniżyć koszty. 

Przedstawiciele spółki poinformowali także, że podtrzymują swój cel osiągnięcia 1 mld zł przychodów z segmentu e-commerce na koniec 2018 roku.
W drugim kwartale 2018 roku przychody spółki zależnej CCC, e-obuwie, wzrosły rdr o 56 proc. do 232 mln zł. W pierwszym półroczu przychody grupy w segmencie e-commerce wyniosły 400,3 mln zł i były o 54 proc. wyższe rok do roku.

"Nasz segment miał rekordową sprzedaż w drugim kwartale. Spodziewamy się dalszych wzrostów w trzecim i czwartym kwartale, co zbliża nas do realizacji celu 1 mld zł przychodów na koniec 2018 roku" - powiedział Czyczerski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.