CDRL ze wzrostem sprzedaży i stratą netto. Spółce przybył 1 sklep

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2018 11:57

CDRL ze wzrostem sprzedaży i stratą netto. Spółce przybył 1 sklep fot. materiały prasowe

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, osiągnęła w pierwszym kwartale 2018 roku ponad 63,03 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 13 proc., z 55,6 mln zł osiągniętych rok wcześniej. Zysk operacyjny grupy (EBIT) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniósł 1,12 mln zł i był niższy niż rok wcześniej o ok. 56 proc.

Grupa CDRL, w ciągu pierwszych trzech miesięcy br., zanotowała stratę na wyniku netto w wysokości 0,31 mln zł wobec zysku na poziomie 0,92 mln zł w roku ubiegłym. 

W omawianym okresie EBITDA ukształtowała się na poziomie 2,26 mln zł wobec 3,57 mln zł.

- Charakterystyką naszej działalności jest sezonowość sprzedaży, która znacząco wpływa na osiągane wyniki. Ze względu na to spodziewamy się poprawy wyniku netto w przyszłych miesiącach i osiągnięcie podobnych lub jeszcze wyższych rezultatów pod koniec kolejnych okresów sprawozdawczych – powiedział prezes Marek Dworczak.

Grupa po raz pierwszy zastosowała nowe standardy MSSF 9 oraz MSSF 15 oraz wprowadziła zmiany zasad polityki rachunkowości, które skutkowały przekształceniem sprawozdań za okresy porównywalne.

Grupa osiągnęła zysk na sprzedaży na poziomie 3,4 mln zł, co stanowi wzrost o 11,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego uwzględniającego wprowadzone korekty.

W maju br. Walne Zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwałę o wypłacie dywidendy z wyniku roku 2017 w wysokości 6,05 mln zł. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaci dywidendę w wysokości 1,00 zł za akcję.

Jednostkowo spółka CDRL wypracowała 51,40 mln zł przychodów i 2,29 mln zł zysku netto w I kwartale 2018 roku. Oznacza to wzrost o odpowiednio 8.6% i 27% w porównaniu do analogicznego okresu 2017. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 0,32 mln zł i był niższy niż ten, zanotowany w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

- Grupa nieustannie pracuje nad rozwojem i optymalizacją sieci sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej oraz poza UE. Na koniec okresu sprawozdawczego w skład sieci sklepów wchodziło 489 punktów handlowych. W Polsce na dzień bilansowy Grupa posiadała 244 sklepy o łącznej powierzchni 17.136 m2, w Europie 142 sklepy o łącznej powierzchni 6.956 m2, poza Unią Europejską 113 punktów handlowych. W stosunku do marca 2017 roku ilość sklepów wzrosła o 1 sklep – informuje spółka w raporcie kwartalnym.

Przeczytaj także:

Coccodrillo chce w tym roku otworzyć 30-40 sklepów

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.