Centra outletowe robią furorę, nie tylko w Polsce

Autor: Rzeczpospolita 1 października 2018 13:17

Producenci odzieży mają wielki ból głowy z powodu coraz szybciej rosnącego segmentu sklepów z ubraniami od razu przecenionymi. Centra outletowe robią furorę. Rynek ten z angielskiego jest nazywany off-price, a sklepy tego typu znane są z tego, że od razu po wprowadzeniu produktu do oferty jest on przeceniony. Na wejściu zazwyczaj 20–30 proc., a gdy dłużej się nie sprzedaje, cena spada dalej, nawet o 70 proc. – informuje Rzeczpospolita.

Segment robi na świecie prawdziwą furorę, jak wynika z raportu firmy McKinsey przez trzy ostatnie lata w Europie jego wartość wzrosła o 32 proc. Firma podaje, że w związku z rozwojem tego typu sklepów w 2012 r. obroty sektora handlowego na świecie zostały uszczuplone o 362 mld dol., a w 2015 r. ta kwota wynosiła już 472 mld dol. To też efekt dużych zasobów magazynowych odzieży oraz popularności e-handlu, w którym stopa zwrotu zakupów przez klientów jest o 20 pkt. proc. wyższa niż w stacjonarnych sklepach.

W efekcie tworzą się ogromne zapasy ubrań. W czerwcu okazało się, że tylko H&M ma w magazynach towar za 4 mld dol. To woda na młyn sklepów typu off-price, które najczęściej oferują serie próbne, rzeczy, jakie pozostały po wyprzedażach, a często linie, które nigdy nie trafiły do regularnej sprzedaży. Zalando uruchomiło nawet drugi serwis Zalando-Lounge, który oferuje okazyjne ceny w ramach krótkich kampanii, w Polsce obecny jest od roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.