Chanel kontra Vabun: Renomowane znaki towarowe cieszą się silniejszą ochroną

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2019 15:49

Chanel kontra Vabun: Renomowane znaki towarowe cieszą się silniejszą ochroną fot. materiały prasowe Vabun

- Argumenty, iż perfumy Vabun for Lady No.5 mają inną nutę zapachową, czy też inny kolor opakowania mogłyby mieć znaczenie w przypadku roszczeń dotyczących nieuczciwej konkurencji, ale nie słownych czy słowno-garficznych znaków towarowych - mówi Justyna Alchimionek, adwokat w kancelarii SK+ Siekierzyński Kochlewski, komentując zawarcie ugody przez Radosława Majdana z firmą Chanel, dotyczącej m.in. wycofania ze sprzedaży perfum Vabun for Lady No.5 i zniszczenia materiałów promocyjnych.

- Chanel, najprawdopodobniej, zarzuciła firmie Radosława Majdana, że zarówno nazwa No.5, jak i logo perfum Vabun może wprowadzać konsumentów w błąd, a w szczególności może budzić skojarzenie z kultowymi perfumami Chanel No.5, a także czerpać z ich renomy i popularności. Prawdopodobieństwo skojarzenia jest tym silniejsze, iż w tej sprawie mówimy o dokładnie tych samych towarach, czyli perfumach - zauważa Justyna Alchimionek. 

- Prawa do znaku towarowego uprawniają właściciela nie tylko do żądania od konkurenta zaniechania używania znaku identycznego dla oznaczania takich samych towarów lub usług, ale także znaku podobnego w odniesieniu do towarów identycznych bądź podobnych, o ile istnieje ryzyko wprowadzenia w błąd. Jeszcze silniejszą ochroną cieszą się znaki renomowane - wskazuje adwokat.

- Argumenty, iż perfumy Vabun for Lady No.5 mają inną barwę, inną nutę zapachową, czy też inny wygląd i kształt flakonika, czy też inny kolor opakowania nie mogą być w tej sprawie skuteczne. Mogłyby one mieć znaczenie w przypadku roszczeń dotyczących nieuczciwej konkurencji, ale nie znaków towarowych, a z takim właśnie roszczeniem najprawdopodobniej wystąpiła firma Chanel, która wiele lat temu zainwestowała w ochronę znaków towarowych. Z tego płyną wnioski, że warto inwestować w ochronę znaków towarowych oraz, że zanim wprowadzimy na rynek nowy produkt lub usługę należy sprawdzić czy wybrane logo lub nazwa nie kolidują z prawami innych podmiotów. Można w ten sposób sporo zaoszczędzić na produkcji i reklamie produktów, z których w przypadku sporu, i tak będziemy musieli się wycofać. Chyba, że stawiamy na kosztowną reklamę w myśl zasady "nieważne co mówią, ważne, że mówią" - podsumowuje Justyna Alchimionek.

Vabun ma ugodę z Chanel

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,09

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.