Ciepłe lato powodem spadku sprzedaży i zysków sieci odzieżowych

Autor: money.pl 17 września 2018 09:38

Ciepłe lato powodem spadku sprzedaży i zysków sieci odzieżowych fot. Shutterstock

Wiele znanych marek odzieżowych ma gorsze wyniki sprzedaży niż rok wcześniej. Plany pokrzyżowała m.in. dobra pogoda, która nie zachęcała do chodzenia po sklepach, a wydatki na letnie ubrania są mniejsze. Nastroje w branży nie są dobre, co pokazują notowania akcji na giełdzie – informuje serwis money.pl.

Na siedem spółek, które zaprezentowały najnowsze statystyki, aż pięć ma niższe przychody niż rok wcześniej. - W e-commerce zdecydowanie występuje silna korelacja pogody zarówno z ruchem w serwisie, jak i sprzedażą. Widać to nawet na płaszczyźnie pojedynczych dni. Kiedy pada, od razu wyniki są lepsze - komentuje Patryk Dżus, menedżer działu analiz w Domodi, należącym do grupy Wirtualna Polska.

Jak dodaje, okres wakacyjny zawsze jest okresem spowolnienia sprzedaży w branży odzieżowej. Przyznaje jednak, że sam e-commerce, w przeciwieństwie do handlu stacjonarnego, cały czas rośnie, więc sytuacja nie spowodowała spadków sprzedaży w Domodi, a jedynie chwilowe wyhamowanie wzrostowej tendencji.

Największy spadek sprzedaży odnotowało w tym roku Gino Rossi. Sprzedawca obuwia z pomorza, który ma salony w całej Polsce, zainkasował od stycznia do sierpnia 112 mln zł. W tym samym okresie ubiegłego roku sprzedał towar za 123 mln zł, co oznacza spadek o prawie 9 proc. Z 5-procentowego spadku tłumaczyć musi się też Monnari. Polska marka odzieżowa dla kobiet ma blisko 160 salonów, które wypracowały 142 mln zł. Po pierwszych ośmiu miesiącach ubiegłego roku wyniki sprzedażowe były o 8 mln zł wyższe.

Ze spadkiem sprzedaży w okresie od stycznia do sierpnia musi się mierzyć także Wojas, który ostatnio podsumował szczegółowo także słabe półrocze. I to nie tylko pod względem przychodów, ale i wyniku netto. Pierwsze dwa kwartały producent obuwia i galanterii skórzanej zakończył ze stratą netto na poziomie 1,6 mln zł.

- Na spadek sprzedaży w kanale offline wpływ miały następujące czynniki: bardzo ciepła wiosna i lato 2018, co spowodowało mniejsze zainteresowanie klientów na kolekcję wiosenną i całoroczną, a wzrost zainteresowania na kolekcję letnią, mniejszy traffic w centrach handlowych oraz w mniejszym zakresie wprowadzenie częściowego zakazu handlu w niedzielę - wskazuje zarząd.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.