Czy Grupa MOL wprowadzi do Polski koncept Fresh Corner?

Autor: wnp.pl 22 listopada 2018 12:51

Czy Grupa MOL wprowadzi do Polski koncept Fresh Corner? fot. MOL Group

Do końca 2018 roku Grupa MOL chce mieć około 620 sklepów pod marką Fresh Corner, a do roku 2021 ich liczba ma się jeszcze podwoić. Na razie nie ma konkretnych planów wprowadzenia tej marki na rynek polski - mówi Ferenc Horváth, wiceprezes wykonawczy MOL ds. downstreamu.

- W ostatnich kilku latach Fresh Corner stał się znaną i silną marką, która niekoniecznie musi być nierozerwalnie związana z naszymi stacjami paliw - mówi wiceszef węgierskiego koncernu. 

Dwa miesiące temu otwarta została pierwsza kawiarnia Fresh Corner w samym centrum Budapesztu, nie będąca częścią stacji paliw MOL, która już dzisiaj należy do punktów o najwyższej sprzedaży w całej sieci.

Z kolej w Pradze kawiarnia Fresh Corner działa w dużym centrum handlowym. - Wierzymy, że model uruchamiania punktów Fresh Corner poza stacjami paliw będzie się rozwijał - zapowiada Bence Biró, szef segmentu detalicznego w Grupie MOL.

Obecnie MOL posiada w kilku krajach około 600 sklepów i kawiarni Fresh Corner na niespełna 2 tys. stacji paliw, do końca 2018 roku ma ich być 620, a do roku 2021 plany przewidują 1250 punktów tej marki.

- Uruchamiamy je tam gdzie ma to biznesowy sens, nie mamy ambicji, żeby znalazły się one na każdej stacji naszej sieci. Sprzedajemy obecnie ok. 41 mln kaw rocznie, więcej niż sieci Costa i Starbucks na Węgrzech razem wzięte. Myślimy też o zakupie własnej palarni kawy - zaznacza Ferenc Horváth.

Czy koncern rozważa wprowadzenie marki Fresh Corner na stacje Slovnaft Partner w Polsce? - Nie ma na razie strategicznego planu wejścia z tą marką na polski rynek, choć dyskutujemy na ten temat z naszym polskim przedstawicielem, firmą Slovnaft Polska - mówi Bence Biró.

Jak tłumaczy Ferenc Horváth, w Polsce firma stosuje inny model biznesowy niż na pozostałych rynkach. - To głównie sprzedaż hurtowa paliw, a sieć stacji Slovnaft Partner jest jej przedłużeniem. Markę Fresh Corner wprowadzamy głównie tam gdzie jesteśmy liderem rynkowym lub znajdujemy się w pierwszej trójce największych operatorów, a nasza sieć ma zasięg ogólnokrajowy - wyjaśnia.

Zapewnia, że węgierska firma testuje w swojej sieci szereg nowoczesnych rozwiązań. Wśród nich jest np. Data Lake, czyli system analizowania danych sprzedażowych, który pozwala podejmować szybkie decyzje w oparciu o zmieniające się zwyczaje zakupowe klientów. Dla przykładu, jeśli z danych wynika, że nabywcy Coca-Coli zazwyczaj kupują również chipsy, system sugeruje ustawienie regałów z tymi produktami tak, by ze sobą sąsiadowały.

W sklepach Fresh Corner testowane są również specjalne czujniki, które wyczuwają np., że pojawiło się światło słoneczne i zrobiło się ciepło, co sprawia, że na ekranach LED automatycznie pojawia się oferta mrożonej kawy.

Do końca roku powinna zostać uruchomiona oferta click and collect, pozwalająca zrobić zakupy online przy pomocy mobilnej aplikacji i odebrać je przy okazji tankowania na dowolnej stacji MOL.

MOL rozwija też sieć ładowarek do samochodów elektrycznych. Obecnie jest ich około 40, do końca 2018 roku mają być 52, a do roku 2021 - 700 w sześciu krajach.

Koncern inwestuje też w usługę carsharingu, działającą pod marką Limo, na razie w Budapeszcie, a wkrótce w kolejnych miastach, takich jak Bratysława, Praga, Zagrzeb czy Bukareszt. Do 2020 roku flota pojazdów udostępnianych w ramach tej usługi ma być w pełni elektryczna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,48

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.