DM BDM: VRG umocni swoją pozycję na rynku

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2019 19:03

DM BDM: VRG umocni swoją pozycję na rynku Fot. za Facebook/Vistula

Synergie po fuzji z Bytomiem powinny przyczynić się do dwucyfrowych wzrostów wyników Vistuli oraz umocnienia pozycji konkurencyjnej grupy i pozycji lidera w segmencie formalnej odzieży męskiej – ocenia Adrian Górniak, analityk DM BDM SA. Natomiast jako ryzyko dla prognozowanych wzrostów wymienia on negatywny wpływ rozszerzenia zakazu niedzielnego oraz cały czas wymagającą sytuację na rynku pracy.

- Liczymy, że sfinalizowana fuzja z Bytomiem doprowadzi do wygenerowania szeregu synergii i przełoży się na powrót grupy do wysokich dwucyfrowych dynamik wyników (prognozujemy, że EBITDA w 2019 wyniesie 123 mln PLN; +40% r/r). Sądzimy, że pozwoli to na zdecydowane wzmocnienie pozycji konkurencyjnej i umocnienie pozycji lidera w segmencie formalnej odzieży męskiej. Wsparciem dla rezultatów powinno być również sprzyjające otoczenie makro – czytamy w rekomendacji DM BDM.

Jak zauważa analityk, pierwsze miesiące 2019 przyniosły ze sobą podobne tendencje jak w 2018. W części odzieżowej (bez uwzględnienia marki Bytom) spółka wykazała wysokie jednocyfrowe wzrosty, natomiast w części jubilerskiej segment utrzymał ponad 20%-owe tempo zwiększania sprzedaży. Dodatkowo poprawie zaczęła ulegać rentowność brutto (w styczniu +0,6 p.p. r/r, w lutym +0,8 p.p. r/r).

- Utrzymania podobnych zachowań spodziewamy się też w marcu i estymujemy, że w pierwszym kwartale 2019 grupa osiągnie ok. 221,3 mln PLN przychodów (w tym 147 mln PLN w części odzieżowej), realizując równocześnie 48,8% marżę brutto (+0,3 p.p. r/r). Na poziomie EBITDA estymujemy ok. 10,7 mln PLN (bez uwzględnienia MSSF 16), z kolei zysk netto powinien wynieść ok. 1,6 mln PLN – wymienia analityk DM BDM.

- W perspektywie kolejnych kwartałów oczekujemy, że detalista zacznie wykazywać synergie wynikające z połączenia z Bytomiem (…) co powinno przełożyć się na zdecydowaną poprawę wyników grupy - dodaje.

DM BDM szacuje, że w ujęciu całorocznym spółka wypracuje ok. 1,08 mld PLN obrotów, w tym 724 mln PLN w segmencie odzieżowym. W modelu założono bazowo, że Vistula poprawi marżę brutto ze sprzedaży do 51,6%. Na poziomie EBITDA analityk spodziewa się wzrostu do 123 mln PLN (bez uwzględnienia MSSF 16), z kolei zysk netto powinien wzrosnąć do 74 mln PLN.

Prognoza zakłada, że na koniec roku sieć będzie liczyła 605 sklepów o łącznej powierzchni handlowej ok. 55,3 tys. mkw.

- Wśród głównych ryzyk dla naszych prognoz dostrzegamy negatywny wpływ rozszerzenia zakazu niedzielnego oraz cały czas wymagającą sytuację na rynku pracy. Dodatkowym impulsem do poprawy rezultatów może być natomiast wprowadzenie kolejnych programów socjalnych (rozszerzenie 500+) oraz dynamiczny rozwój e-commerce – ocenia Adrian Górniak.

DM BDM podwyższył cenę docelową dla walorów Vistuli do 4,79 PLN i wydał zalecenie Akumuluj (poprzednio Redukuj).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,19

  • Śr

    2,56

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7664
Ilość aktualnych ofert: 494478

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.