DM mBanku: Rozszerzenie programu 500+ wpłynie pozytywnie na sieci odzieżowe i restauracje

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2019 14:05

DM mBanku: Rozszerzenie programu 500+ wpłynie pozytywnie na sieci odzieżowe i restauracje Fot. Shutterstock

Rozszerzenie programu 500+ przyniesie nieco inne skutki niż pierwsza edycja programu, z lat 2016-17, ponieważ dodatkowe środki otrzymają rodziny o wyższych dochodach. Pieniądze mogą zatem zostać wykorzystane na oszczędności i dobra wyższego rzędu (odzież, usługi, restauracje) – ocenia Piotr Bogusz z DM mBanku.

Jak ocenia analityk, rynek pozytywnie zdyskontował zapowiedź rozszerzenia programu 500+ na spółkach handlu spożywczego, jednak przenoszenie 1:1 scenariusza z lat 2016-17 nie jest do końca uzasadnione.

- Przypominamy, że w ramach pierwszej edycji programu 500+ wsparcie otrzymały przede wszystkim rodziny gorzej sytuowane (wg danych Rządu 60 proc. dzieci z rodzin objętych programem 500+ otrzymywało świadczenie na pierwsze dziecko, a więc były to rodziny o dochodzie poniżej 800 PLN netto na osobę). W efekcie znaczna część środków została przekierowana na lepsze zaspokajanie podstawowych potrzeb konsumpcyjnych – ocenia Piotr Bogusz.

Przeczytaj także:

W efekcie, na pierwszej edycji programu skorzystały takie sieci handlowe, jak Dino, Biedronka, czy sklepy należące do Eurocash.

- Rozszerzenie programu 500+ przyniesie naszym zdaniem nieco inne skutki, jako że dodatkowe środki otrzymają rodziny o wyższych dochodach. Oczekujemy, że dodatkowe środki zostaną przekierowane na oszczędności i dobra wyższego rzędu (odzież, usługi, restauracje). W efekcie tym razem większymi beneficjentami rządowego programu powinny być takie spółki jak Amica Wronki, CCC, CDRL, AmRest, LPP - dodaje.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w maju 2017 roku program 500+ obejmował 3,97 mln dzieci (58 proc. wszystkich dzieci do lat 18 w Polsce) z ponad 2,6 mln rodzin. Blisko 60 proc. rodzin otrzymywało świadczenie na pierwsze lub jedyne dziecko, co dotyczy 1,56 mln dzieci z czego 724 tysiące to jedynacy (do otrzymywania subsydiów wymagane było spełnienie kryterium dochodu do 800 PLN netto na osobę oraz do 1200 PLN netto w przypadku dzieci niepełnosprawnych).

- Dynamika wskaźnika dochodu na osobę w gospodarstwie domowym istotnie przyśpieszyła po wprowadzeniu programu 500+. Wzrosła również dynamika wydatków na artykuły żywnościowe i napoje bezalkoholowe r/r przewyższając średnie tempo wzrostu wydatków, co potwierdza postawioną tezę o zaspokajaniu potrzeb przez najuboższe gospodarstwa domowe – ocenia Piotr Bogusz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • david 2019-03-07 14:32:03

    Das is eine propagande !

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.