DM mBanku: Ten rok będzie przełomowy dla LPP w segmencie e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2018 20:30

Analitycy DM mBanku spodziewają się bardzo dobrych wyników spółki LPP w drugim kwartale tego roku. Ich zdaniem rok 2018 będzie przełomowy dla spółki pod względem rozwoju sprzedaży e-commerce, której udział w przychodach LPP wzrośnie do 8,7 proc. Intensywna ekspansja oraz dalsze inwestycje powinny przełożyć się na podwojenie sprzedaży internetowej, do 720 mln zł.

Przypomnijmy, że w 2017 roku przychody z e-commerce w grupie LPP wyniosły 360,8 mln zł i stanowiły 5,1 proc. udziału w sprzedaży grupy. Przychody w tym segmencie wzrosły w ubiegłym roku o 108,4 proc.

- Po bardzo dobrym sprzedażowo 2017 roku, spółka kontynuuje poprawę sprzedaży porównywalnej w pierwszym kwartale 2018 r. (+9,2% lfl) pomimo negatywnego wpływu warunków pogodowych. Pozytywny trend powinien utrzymać się w pozostałych kwartałach 2018 roku – oceniają analitycy.

- Według naszych szacunków, spółka poprawi sprzedaż o 18,3% w drugim kwartale 2018 r., utrzymując dodatnie lfl oraz wysoką dynamikę w e-commerce. Uwzględniając wzrost rentowności sprzedaży r/r oraz utrzymanie wysokiej presji kosztowej, oczekujemy wzrostu EBITDA o 39,9% r/r w drugim kwartale - dodają.

Oczekujemy, że rok 2018 będzie przełomowy dla spółki pod względem rozwoju e-commerce, gdzie intensywna ekspansja oraz dalsze inwestycje powinny przełożyć się na 100-proc. wzrost sprzedaży, do 720 mln PLN – napisali analitycy w raporcie.

Analitycy spodziewają się, że ogólna sprzedaż LPP wzrośnie w tempie 17,8% r/r w 2018 roku. Na ten wzrost złoży się: 9,2% r/r wzrostu powierzchni sprzedażowej, 3,1% wzrostu sprzedaży/mkw. oraz 5,1% kontrybucji kanału internetowego.

Po stronie kosztowej, oczekują oni dalszej presji ze strony kosztów pracy oraz inwestycji w e-commerce. W efekcie, przełoży się to na wzrost kosztów ogólnych, sprzedaży i administracji (SG&A) na mkw. w latach 2018-20 odpowiednio o 7,8%, 4,7% i 2,6%.

Analitycy podwyższyli rekomendację do akumuluj z trzymaj oraz cenę docelową do 10 200 PLN/akcję, z 9 500 PLN.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • leon 2018-06-30 12:01:08

    Jeśli prognozy się sprawdzą to będzie bardzo dobrze. Teraz czekać na oficjalne wyniki i reakcję giełdy. Nasi inwestorzy muszą w końcu odważniej uwierzyć w spółkę. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym okresie będzie tylko poprawiać swoje wyniki.

  • Danny 2018-06-29 12:05:04

    Myślę, że ogólnie obecny okres jest przełomowy dla spółki. Zaczęło się w zeszłym roku i jest kontynuowane. Wejście na duży rynek jakim jest Londyn to spory krok, do tego doszła współpraca reklamowa z coraz to bardziej rozpoznawalnymi osobami ze świata. Tymi działaniami spółka pokazuje, że zaczyna wchodzić na europejskie salony, a rynki wschodnie to za mało na duże ambicje.

  • kantor 2018-06-28 14:10:10

    Kolejne kwartały mogą być jeszcze lepsze, zawsze końcówka roku jest najmocniejsza w wykonaniu spółek odzieżowych.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.