DM mBanku: Wyniki CCC są bardzo wrażliwe na sezonowość

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2018 15:57

Biorąc pod uwagę sezonowość sprzedaży, obserwowane spółki z sektora odzieżowego i obuwniczego (CCC, Bytom, LPP, Vistula, Monnari) generują największą część przychodów w drugiej połowie roku, gdzie najważniejszy jest czwarty kwartał. Wrzesień i październik są najbardziej istotnymi miesiącami pod względem generowanego wyniku w drugim półroczu oraz całym roku w obserwowanych spółkach – wynika z analizy MD mBanku.

Analitycy zwracają uwagę na wysoką wrażliwość wyników CCC na sprzedaż wygenerowaną w tych miesiącach oraz relatywnie niską wrażliwość w przypadku Bytomia, LPP oraz Vistuli. - Uwzględniając powyższe, oczekujemy że CCC opublikuje słabe wyniki w trzecim i czwartym kwartale 2018 r., co może przełożyć się na obniżenie konsensusu EBITDA za 2018 (obecnie oczekiwania wynoszą 568 mln PLN) – napisali analitycy w raporcie.

Wszystkie obserwowane spółki z sektora odzieżowego i obuwniczego generują największą część sprzedaży rocznej w czwartym kwartale. Biorąc pod uwagę wartość sprzedaży miesięcznej, najistotniejszym sezonowo miesiącem dla większości spółek jest grudzień (jest on najistotniejszy dla LPP, Vistuli, Bytomia, Monnari). Jedynie w przypadku CCC najistotniejszy jest październik.

Natomiast pod względem generowanego wyniku we wszystkich obserwowanych spółkach najważniejszymi miesiącami drugiego półrocza są wrzesień oraz październik (sprzedaż kolekcji jesień-zima w najwyższych cenach). Listopad oraz grudzień są miesiącami wyprzedażowymi o niższej istotności.

- Warunki pogodowe jako czynnik zewnętrzny przekłada się na rezultaty wszystkich spółek z branży. Biorąc pod uwagę odchylenia temperatury od średniej liczonej dla lat 2004-18, pogoda sprzyjała sprzedaży spółek we wrześniu w 2017 roku oraz w październiku w latach 2015/16. Uwzględniając średnią z temperatur w październiku (do 25.10), oczekujemy negatywnego wpływu pogody na rezultaty spółek z sektora. W analizie wyników mniejsze znaczenie mają okresy lipiec- sierpień oraz listopad-grudzień ze względu na bardziej wyprzedażowy charakter sprzedaży w tych okresach – napisali analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • goral 2018-11-06 12:24:05

    Myślę, że wszystkie spółki powinny sobie dać radę, nie wydaje mi się żeby CCC nagle sporo straciło. Ale to fakt LPP zadziwia w tym roku swoimi wynikami.

  • markos 2018-11-06 10:16:30

    Wstępne wyniki na III kwartał LPP ma bardzo dobre, ogólnie zapowiada się kolejny udany rok tej firmy. Dobrze się rozwija od zeszłego roku.

  • Buch 2018-11-06 09:17:02

    Tak to już jest w handlu obuwniczym. Odzież jest pewniejsza zwłaszcza w siecówce jak LPP, gdzie są ubrania zróżnicowane i sprzedaż jest duża. W dodatku spółka stawia mocniej na ekspansje zagraniczne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,28

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.