Do końca 2019 roku IKEA utworzy w Polsce ok. 50 miejsc pracy i tyle samo zlikwiduje

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2018 12:33

Do końca 2019 roku IKEA utworzy w Polsce ok. 50 miejsc pracy i tyle samo zlikwiduje Fot. materiały prasowe

Grupa Ingka przyspiesza transformację biznesową na wszystkich rynkach: zwiększa inwestycje w obecne i nowe sklepy IKEA oraz centra dystrybucji, rozwija nowe formaty w centrach miast i koncentruje się na sprzedaży online, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Grupa planuje zwiększyć dostępność produktów i przystępność cenową we wszystkich sklepach IKEA.

W związku ze zmianami organizacyjnymi w Grupie w Polsce, do końca 2019 r. utworzonych zostanie około 50 nowych miejsc pracy, a według szacunków, podobna liczba miejsc pracy może zostać zlikwidowana. Na tym etapie, zmiany nie będą dotyczyć większości pracowników IKEA w sklepach i centrach dystrybucji tylko biura głównego firmy.

– Polska jest globalnie jednym z trzech najszybciej rozwijających się rynków IKEA. W ubiegłym roku osiągnęliśmy 11-procentowy wzrost sprzedaży i przekroczyliśmy 4 miliardy złotych obrotów – powiedziała Carolina Garcia, prezes IKEA Retail w Polsce. – Kilka tygodni temu otworzyliśmy też pierwszy sklep nowego formatu blisko centrum miasta, w warszawskim Blue City. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową i pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego dla naszych klientów. Jednocześnie wiemy, że aby wspierać i utrzymać wzrost w dłuższym terminie musimy zmienić się jeszcze bardziej. Chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów, rewolucję w branży handlowej oraz coraz silniejszą konkurencję – dodała Carolina Garcia.

– Kontynuujemy nasz wzrost i świetne wyniki. Jednocześnie rozumiemy, że krajobraz w branży handlowej podlega zmianom w skali i z prędkością wcześniej nie notowaną. Zachowania konsumentów ulegają gwałtownym zmianom, inwestujemy zatem i rozwijamy nasz biznes, aby zaspokajać ich potrzeby lepiej i w nowy sposób. Położymy większy nacisk na ulepszanie naszych sklepów – powiedział Jesper Brodin, CEO Grupy Ingka.

Transformacja biznesowa obejmuje także wejście do centrów trzydziestu metropolii na świecie, aby uzupełnić ofertę tradycyjnych sklepów IKEA. Zakłada także wzmocnienie oferty cyfrowej i dystrybucyjnej. Celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów, który będzie odpowiadać ich potrzebom i stylowi życia.

Grupa Ingka zarządza 367 sklepami IKEA w 30 krajach. W ubiegłym roku sklepy IKEA odwiedziło 838 milionów osób, natomiast ponad 2,35 miliardów osób odwiedziło stronę IKEA.com. W roku finansowym 2018 Grupa Ingka globalnie odnotowała wzrost sprzedaży w wysokości 4,7%. W Polsce Grupa posiada obecnie jedenaście sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.