Dobre półrocze spółki Wittchen

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2018 09:12

Dobre półrocze spółki Wittchen Fot. za Lidl Polska

W I półroczu br. przychody ze sprzedaży Wittchen S.A. wyniosły 91, 6 mln zł wobec 75,6 mln zł zł po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku. Spółka zwiększyła tez zysk z netto: z 215 tys. zł do 7,6 mln zł.

W I półroczu 2018 roku przychody Grupy w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o 21% do poziomu 91,6 mln zł, na co składa się zwiększenie przychodów o 22% w segmencie detalicznym i o 12% w segmencie hurtowym. Wzrost sprzedaży w segmencie detalicznym wynika z rosnącej sieci handlowej, zwiększenia sprzedaży w sklepach porównywalnych oraz wzrostu realizowanego w kanale e-commerce zarówno w kraju jak i zagranicą.

Rosnąca siła zakupowa wpływająca na koszt zakupu towarów, trafione kolekcje oraz korzystne kształtowanie się kursów USD były głównymi czynnikami, które przyczynił się do zrealizowania w I półroczu 2018 roku marży brutto na sprzedaży w wysokości 60,4% costanowiło wzrost o 3,7 punktu  procentowego w stosunku do okresu porównywalnego. Wyższe przychody oraz marża wpłynęły na zwiększenie wyniku EBITDA o 41% do poziomu 12,6 mln zł. W związku z inwestycją w działania marketingowe i sprzedażowe zarówno na rynku krajowym jak i na rynkach zagranicznych poprawa rentowności EBITDA była mniej dynamiczna niż wzrost marży na sprzedaży. Rentowność EBITDA wzrosła o 1,9 punktu procentowego osiągając poziom 13,8% - czytamy w raporcie spółki.

Przeczytaj także:

W I półroczu 2018 roku Grupa otworzyła 5 nowych salonów sprzedaży. Na dzień 30 czerwca 2018 roku powierzchnia handlowa wynosiła 7.401 mkw. i 95 punktów sprzedaży (na 30 czerwca 2017 roku 6.244 mkw. i 80 punktów sprzedaży).

W ramach rozwoju e-commerce w I półroczu 2018 roku kontynuowana była sprzedaż poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), rosyjskim (www.wittchen.ru) oraz niemieckim (www.wittchen.com/de) oraz sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich. W rezultacie tych działań przychody zagraniczne wzrosły o 65% do poziomu 6,6 mln zł (I półrocze 2017: 4,0 mln zł), a ich udział w przychodach Grupy wzrósł do 7%.

W poprzednich okresach sprawozdawczych Wittchen rozpoznał 4,8 mln zł kosztów w związku z otrzymanymi decyzjami podatkowymi. Spółka nie zgadzała się z otrzymanymi decyzjami, które zostały zaskarżone do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. W lutym i w kwietniu 2018 roku WSA wydał korzystne dla spółki wyroki uchylające zaskarżone decyzje. Do dnia publikacji raportu spółka nie otrzymała postanowienia o uprawomocnieniu się wyroków - podaje Wittchen S.A.

6 kwietnia 2018 roku Wittchen ustalił z firmą Lidl warunki współpracy w zakresie realizacji dostawy produktów marki Wittchen na pierwszą akcję sprzedażową w roku 2018, natomiast w dniu 19 czerwca 2018 roku na drugą akcję sprzedażową w 2018 roku. Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach obu zamówień wynosi 24,5 mln zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,07

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.