Dwukrotny wzrost przychodów CDRL w I półroczu 2019

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2019 09:53

Dwukrotny wzrost przychodów CDRL w I półroczu 2019 Fot. za Facebook/Coccodrillo

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo oraz Buslik, w pierwszym półroczu br. uzyskała 224,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o przeszło 100 proc. r/r. Zysk EBITDA wzrósł o ponad 31 proc. r/r i ukształtował się na poziomie 16,4 mln zł. CDRL koncentruje się na integracji i optymalizacji działalności podmiotów wchodzących w skład Grupy od początku 2019 r.

- Wyniki Grupy CDRL po pierwszym półroczu 2019 r., są zgodne z naszymi założeniami i wynikają z prowadzonego procesu optymalizacji Grupy, która jest dużo większa niż jeszcze w ubiegłym roku. Nie obrazują jeszcze pełnego potencjału Grupy, natomiast pierwsze symptomy zmian można zauważyć w wynikach II kwartału, który był istotnie lepszy niż I kwartał. – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL

W II kwartale Grupa CDRL wypracowała 116,7 mln zł przychodów. W tym okresie zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 6,2 mln zł natomiast zysk netto wyniósł 5,2 mln zł. Jest to istotny wzrost względem I kwartału, w którym przychody ukształtowały się na poziomie 108,0 mln zł, a spółka odnotowała stratę netto wysokości 4,9 mln zł. Od początku 2019 roku Grupa przeprowadziła szereg przejęć, które istotnie wpłynęły na zwiększenie skali jej działalności.

Od 1 stycznia 2019 roku CDRL jest większościowym właścicielem w spółce DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Spółka DPM posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble.

Wraz z początkiem 2019 roku, Grupa CDRL objęła również pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion oraz 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Koszt zakupu części przejmowanych podmiotów wyniósł odpowiednio, 1,35 mln USD i 8 mln zł. Tym samym Grupa została wzbogacona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki.

- Pierwsze półrocze było dla nas intensywnym okresem pracy nad uporządkowaniem, konsolidacją i kształtowaniem nowego kierunku rozwoju Grupy po dokonaniu przejęć. Wyniki sprzedażowe już potwierdzają słuszność realizowanych projektów, wynik na poziomie zysków wymaga od nas jeszcze trochę pracy. W kolejnych miesiącach będziemy podejmować dalsze działania w kierunku umocnienia pozycji Grupy CDRL zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach – mówi Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL SA.

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Enjoy Baby, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w ponad 500 punktach handlowych a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.