PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Eksport ma coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2019 11:51

Eksport ma coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP Fot. LPP

Wzrasta znaczenie eksportu w sprzedaży LPP. W trzecim kwartale tego roku 45 proc. sprzedaży grupy LPP w segmencie e-commerce pochodziło z zagranicznych sklepów internetowych spółki odzieżowej. W miesiącach lipiec-wrzesień po raz kolejny sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów.

Po październikowym debiucie w Finlandii oraz uruchomieniu sprzedaży internetowej na kolejnych rynkach europejskich, oferta marek LPP jest już dostępna na 39 rynkach. Salony stacjonarne gdańskiej spółki działają dziś w 25 krajach, a oferta online obejmuje 30 rynków.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sprzedaży wielokanałowej, LPP stawia na rozwój jakościowy sieci stacjonarnej i równolegle inwestuje w e-commerce. - Omnichannel jest naszą odpowiedzią na obecne wyzwania w branży retail oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy pierwsze salony w Finlandii i rozszerzyliśmy zasięg internetowy naszych marek o kolejne rynki europejskie. Z naszą ofertą dotarliśmy m.in. do Włoch, Austrii i Francji, gdzie jako debiutanci osiągnęliśmy obiecujące wyniki sprzedaży. Podobnie jak w przypadku sieci stacjonarnej, również w e-commerce dostrzegamy wzrost znaczenia eksportu. Już w trzecim kwartale br. aż 45% sprzedaży w tym segmencie pochodziło z naszych zagranicznych sklepów internetowych – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

W trzecim kwartale 2019 roku LPP wypracowało ponad 2 miliardy zł przychodu oraz 140 mln zł zysku operacyjnego, notując jego wzrost o 9% r/r. W analizowanym okresie całkowite przychody grupy wzrosły o 15% - dzięki rosnącej powierzchni salonów stacjonarnych, wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz dodatnim wskaźnikom LFL.

- Jesteśmy zadowoleni z rozpoczęcia drugiego półrocza. Wszystkie nasze marki wypracowały dobre wyniki i to pomimo przypadających w lipcu wyprzedaży. W wyniku wprowadzenia nowej polityki zarządzania towarem przyspieszyliśmy zatowarowanie salonów o jeden miesiąc. Dzięki temu nasi klienci mogli już w sierpniu poznać pierwsze propozycje przygotowane na początek sezonu jesienno-zimowego. Nowe kolekcje spotkały się z ciepłym przyjęciem, co miało wpływ na wypracowanie pozytywnych wyników sprzedażowych – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Podsumowując pierwsze 9 miesięcy br. LPP uzyskało ponad 6 mld zł przychodu – o 13% więcej niż rok wcześniej. Spółka wypracowała w tym okresie 393 mln zł zysku operacyjnego, notując tym samym jego wzrost o 22% w skali roku. Zarówno w trzecim kwartale, jak i w pierwszych 9 miesiącach br., spółka utrzymała dynamikę kosztów całkowitych poniżej tempa wzrostu sprzedaży.


  • Buczu 2019-11-30 19:30:13

    Tak to powinno wyglądać. Myślę, że z każdym rokiem będzie lepiej. W końcu LPP będzie mieć sklepy w całej Europie we wszystkich największych miastach. Będziemy mieć polską sieć sklepu o zasięgu globalnym z prawdziwego zdarzenia.

  • mosi 2019-11-28 14:08:40

    To tylko pokazuje, że spółka będzie się jeszcze dynamicznie rozwijać. Zagranicą zostało duże pole do rozbudowy powierzchni handlowych.

  • Gac 2019-11-27 14:25:21

    W Polsce firma ma już ugruntowaną pozycję i ciężko o znaczne wzrosty. Dobrze, że sprzedaż zagraniczna rośnie. To pokazuje, że spółka ma jeszcze ogromny potencjał rozwojowy na rynkach zagranicznych.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.