Emilewicz: Branża meblarska jedną z polskich branż flagowych

Autor: PAP 13 marca 2019 16:25

Branża meblarska jest jedną z polskich branż flagowych – podkreśliła w środę minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. W trakcie spotkania w Poznaniu minister uczestniczyła w prezentacji strategii marki dla polskiej branży meblarskiej.

"Polska branża meblarska została wpisana do Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jako jedna z polskich branż flagowych, na której chcielibyśmy się skoncentrować. To znaczy, nie tylko nie przeszkadzać, ale także uruchomić instrumenty wsparcia, które pozwolą wznieść się na kolejny poziom rozwoju" - mówiła w środę w Poznaniu szefowa MPiT.

"Jeśli mówimy dzisiaj o tym, że chcemy rozbudzać apetyt na eksport pośród polskich przedsiębiorców, to to jest chyba jedna z niewielu branż, gdzie tego apetytu nie brakuje, gdzie polscy producenci mebli - bez względu na to, czy ci najwięksi, ale także ci mniejsi - eksportują bardzo chętnie i bardzo dużo" - dodała.

Emilewicz wskazała, że Polska jest dzisiaj jednym z największych producentów i eksporterów mebli w Europie i na świecie. Podkreśliła, że ta branża zatrudnia ponad 170 tys. aktywnych zawodowo Polaków pracujących w przemyśle, tj. niemal 6 proc. pracowników przemysłowych.

"Eksport w tej branży od 2006 r. wzrósł ponad dwukrotnie; w 2006 r. to było 5 mld, dzisiaj to niemal 11 mld zł. Zatem ta branża ma się naprawdę dobrze; na pewno potrafi produkować, na pewno potrafi dostarczać, ma świetną logistykę, jest elastyczna, ale to, z czym mamy kłopot, to ze sprzedażą i z marketingiem" - podkreśliła minister.

W trakcie konferencji prasowej w Poznaniu wskazano, że branża meblarska jest jedną z sił napędowych polskiej gospodarki; Polska jest 6. producentem i 3. największym eksporterem mebli na świecie, zaś w Europie Polska odnotowuje największą dynamikę wzrostu eksportu: +111 proc. w okresie od 2006 do 2017 r. Te dane - jak podkreślili obecni na konferencji eksperci - nie idą jednak w parze z międzynarodowym wizerunkiem polskich mebli i ich producentów. Tylko nieliczni producenci sprzedają za granicą produkty z własnym logo. Większość dostarcza meble zagranicznym kontrahentom, którzy później sprzedają je pod własnymi markami, a klienci nie mają świadomości, że umeblowanie ich mieszkania pochodzi z Polski.

Podczas konferencji Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprezentowała strategię marki dla polskiej branży meblarskiej "Smart furniture. MADE IN POLAND", która ma wzmocnić rozpoznawalność i konkurencyjność polskich mebli na rynkach międzynarodowych. Jak podkreślono, pomimo wysokiego udziału eksportu w ogólnej sprzedaży, polskie firmy nie inwestują szerzej w międzynarodowy marketing, najczęściej ograniczając się do uczestnictwa w targach branżowych.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,83

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6713
Ilość aktualnych ofert: 283277

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.