Esotiq: e-commerce odpowiada już za 10 proc. sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 31 maja 2019 10:05

Esotiq: e-commerce odpowiada już za 10 proc. sprzedaży Fot. za Facebook/Esotiq

W I kwartale 2019 roku skonsolidowane przychody polskiego producenta ekskluzywnej bielizny damskiej wyniosły ponad 39 mln zł (+16 proc. r/r). Esotiq nadal rozwija sieć salonów w kraju i za granicą oraz umacnia kanał e-commerce, który odpowiada już za ok. 10 proc. sprzedaży.

Przychody Grupy Esotiq&Henderson w I kwartale 2019 roku wyniosły 39,1 mln zł (+16,2% r/r). Wynik operacyjny wyniósł -0,3 mln zł (wobec 2 tys. w ub. r.), a wynik netto -1,1 mln (wobec – 56 tys. w ub. r.) Marża brutto na sprzedaży wyniosła 57% (-4 p.p. r/r). EBITDA wzrosła o 264,8% r/r do poziomu 2,3 mln zł.

W okresie styczeń-kwiecień Grupa wypracowała przychody na poziomie 53 mln zł (+13% r/r), w tym sprzedaż internetowa wyniosła 5,2 mln zł (+150% r/r). W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła około 58% (-4 p.p.).

Przeczytaj także:

- Wyniki za ostatni kwartał to głównie efekt intensywnych działań promocyjnych, związanych z wyprzedażą kolekcji jesień/zima. Dzięki temu, pod względem przychodów, odnotowaliśmy rekordowy pierwszy kwartał, jednak kosztem niższej marży. Ponadto istotnie odczuwamy ograniczenie handlu w niedzielę oraz presję na wynagrodzenia. Należy jednak pamiętać, że pierwszy kwartał roku jest zwykle najtrudniejszy. Nieustannie rozwijamy sprzedaż zarówno online, nawiązując współpracę z nowymi partnerami, jak i offline, poprzez ekspansję sieci salonów na nowych rynkach. Dlatego na najbliższe kwartały patrzymy z optymizmem i liczymy na utrzymanie wzrostu sprzedaży oraz wysokiej marży brutto na sprzedaży - mówi Adam Skrzypek, Prezes Zarządu Esotiq&Henderson S.A.

Skonsolidowana sprzedaż e-commerce w I kwartale 2019 roku wyniosła 4 mln zł, co oznacza wzrost aż o 150% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zarząd widzi duży potencjał w sprzedaży internetowej, która stanowi obecnie ok. 10% przychodów.

– Chcemy by zakupy online były szybkie, wygodne i łatwe, dlatego poprawiamy funkcjonalność naszych sklepów internetowych, rozwijamy współpracę z platformami multibrandowymi w kraju i za granicą oraz tworzymy własne aplikacje mobilne. Ponadto budujemy lojalność klientek poprzez Esotiq Club, do którego należy już 879 tys. kobiet. Istotny wpływ na sprzedaż internetową ma także rozwój fizycznej sieci salonów na nowych rynkach, gdzie popularność marki Esotiq rośnie – komentuje prezes.

Na koniec I kwartału powierzchnia handlowa wyniosła 18,1 tys. mkw. (+4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczy 297 salonów, w tym 233 franczyzowych. Liczba sklepów własnych w rok powiększyła się o 10 placówek i wyniosła 64. Esotiq obecny jest w Polsce, Niemczech, Mołdawii, Rosji, na Białorusi i Ukrainie. W marcu powstał pierwszy salon na Łotwie. Grupa planuje w 2019 roku otwarcie kolejnych 34 salonów za granicą.

ESOTIQ&HENDERSON to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. ESOTIQ obecnie posiada 297 salonów w całej Grupie, w tym 233 sklepy franczyzowe i 64 sklepy własne

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • kaminski00 2019-05-31 15:39:41

    E-commerce to podstawa każdego biznesu, nawet lokalne przedsiębiorstwa dzięki sprzedaży internetowej zyskują wiele. Moja firma na początku miała problemy ze znalezieniem odpowiednich klientów, skorzystanie z narzędzia bazo.io pomogło. Niewielki koszt a wiedzieliśmy do kogo kierować nasze oferty i całość ruszyła.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.