Esotiq & Henderson startuje z szyciem męskich koszul na miarę

Property News 5 kwietnia 2018 08:47

Grupa Esotiq & Henderson startuje z nowym projektem - szyciem męskich koszul na miarę. Do tej pory w Polsce w internecie nikt jeszcze nie zaproponował takiego serwisu na dużą skalę.

W minionym roku grupa Esotiq & Henderson zakończyła proces podziału. "Podział miał znaczący wpływ na sieć sprzedaży, która na koniec ubiegłego roku liczyła 286 salonów, wobec 304 rok wcześniej. Powierzchnia handlowa zmniejszyła się o 14 proc., do 17,3 tys. mkw. Optymalizacja sieci przyniosła efekty. Sprzedaż wzrosła do 156,5 mln zł (+11 proc.), a sprzedaż jednostki dominującej do 148,4 mln zł (+19,5 proc.). Odbicie w wynikach jest też mocno widoczne na poziomie zysku operacyjnego i wyniku netto" - pisze prezes Adam Skrzypek.

"Koszty operacyjne i koszty sklepów rosły znacznie wolniej niż sprzedaż. Jednostkowy zysk operacyjny w 2017 r. wzrósł z 5 do 9,8 mln zł, a zysk netto z 4,1 do 8,1 mln zł. Odbicie w wynikach grupy było też znaczące - pisze prezes grupy.

Kanał e-commerce stanowi dynamicznie rosnącą część sprzedaży. Firma zakłada, że sprzedaż w sklepach internetowych nadal będzie rosła w dwucyfrowym tempie.

Na Ukrainie i Białorusi grupa ma 18 salonów franczyzowych. Jesienią 2017 r. otwarty został pierwszy sklep w Mołdawii. "Wschód uważamy za perspektywiczny kierunek. Oczekujemy, że w tym roku sieć sprzedaży na Wschodzie powiększy się z 19 do 32 salonów. Trwają przygotowania do otwarcia nowych sklepów w kolejnych krajach - w Rosji i Kazachstanie. Spore nadzieje wiążemy także z naszą niemiecką spółką. W ubiegłym roku stacjonarna sieć sprzedaży w Niemczech powiększyła się o salon w Stadt-Galerie w Hameln. W tym roku w Niemczech chcemy otworzyć 5 nowych salonów. Planujemy, że na koniec tego roku będzie ich 9" - zapowiada Adam Skrzypek.

"Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepiej rokujących lokalizacjach. Zdecydowanie preferujemy jakość nad ilość" - mówi prezes.

Grupa planuje powiększenie sieci Esotiq w Polsce o 20 salonów - do 283. "Zaangażowaliśmy się w nowy projekt związany z marką Henderson - szycie męskich koszul na miarę. To innowacyjna usługa na naszym rynku. Do tej pory w Polsce w Internecie nikt jeszcze nie zaproponował takiego serwisu na dużą skalę" - pisze Adam Skrzypek. Grupa udziela licencji na markę, a za rozwój tego projektu odpowiada nowy partner - spółka MTM Shirts.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,70

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8529

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane