Esotiq z rekordową marżą na sprzedaży. Sieć w tym roku otworzy 35 sklepów

Autor: pr, dlahandlu.pl 18 kwietnia 2019 09:12

Esotiq z rekordową marżą na sprzedaży. Sieć w tym roku otworzy 35 sklepów fot. materiały prasowe

W 2018 roku rentowność brutto na sprzedaży producenta bielizny damskiej wyniosła rekordowe 64% (+5% r/r). Wzrosty odnotowano na poziomie zysku operacyjnego oraz EBITDA, które wyniosły kolejno 8,9 mln zł (+137% r/r) i 12,4 mln zł (+83% r/r). Celem Grupy na 2019 rok jest dalsza poprawa marży.

Grupa Esotiq w 2018 roku wypracowała 155 mln zł przychodów ze sprzedaży (-1% r/r). Natomiast zysk netto wyniósł 5,8 mln zł (-11% r/r). Rentowność operacyjna wzrosła do poziomu 6% (+3 p.p. r/r), marża EBITDA 8% (+4 p.p. r/r). Sprzedaż LFL wzrosła do poziomu 10% r/r, a zysku brutto o 12%.

- Poprawa rentowności brutto na sprzedaży to rezultat długofalowej strategii ograniczania kosztów operacyjnych przy równoczesnych inwestycjach w rozwój sprzedaży on-line. Poza tym posiadamy świetny zespół projektowy, który w początkowym etapie tworzenia produktu, dba nie tylko o to, by bielizna marki ESOTIQ posiadała najwyższe walory estetyczne, ale także by materiały produkcyjne zostały wykorzystane najefektywniej, jak to możliwe. Proces produkcyjny mamy w wysokim stopniu zdywersyfikowany. Współpracujemy z ponad setką dostawców i podwykonawców, co gwarantuje nam utrzymanie mocnej pozycji negocjacyjnej – mówi Adam Skrzypek, prezes zarządu ESOTIQ.

Bielizna Esotiq sprzedawana jest w 232 salonach franczyzowych oraz 62 salonach własnych w Polsce, Niemczech, Mołdawii, na Białorusi i Ukrainie. W ubiegłym roku spółka otworzyła swój pierwszy salon w Rosji. Całkowita powierzchnia sprzedażowa firmy w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 3% i wynosiła 17 873 mkw. Zgodnie z założeniami w roku 2019 liczba salonów stacjonarnych zwiększy się o 35 placówek.

 - W salonach franczyzowych realizujemy 50% ogółu sprzedaży, natomiast w salonach własnych 24%. Istotną rolę odgrywają także sklepy multibrandowe i hurtownie, które odpowiadają za 20% przychodów. Dużą wagę przywiązujemy do rynku wschodniego, gdzie kobiety coraz chętniej sięgają po bardziej wyszukane wzory i rodzaje bielizny. Staramy się jak najefektywniej wykorzystać ten trend i planujemy otwarcie tam kolejnych 11 salonów w tym roku. W Polsce i w Niemczech skupiamy się na utrzymaniu udziału w rynku, zwiększaniu rentowności oraz budowaniu długotrwałej relacji z klientkami, m.in. poprzez zachęcanie do uczestnictwa w programie lojalnościowym ESOTIQ CLUB. W 2019 roku planujemy otworzyć 20 nowych salonów w Polsce oraz 4 w Niemczech – komentuje Adam Skrzypek.

Coraz większy wpływ na wyniki Grupy ma sprzedaż on-line prowadzona w 29 krajach poprzez 4 własne sklepy internetowe oraz platformy multibrandowe. W 2018 roku przychody z tego segmentu wzrosły r/r o 88% do poziomu 9,3 mln zł.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6955
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.