GfK: W Polsce rośnie sprzedaż laptopów gamingowych

Autor: dlahandlu.pl 9 września 2019 10:54

Rynek sprzętu komputerowego do gier zanotował 15-proc. wzrost rok do roku (styczeń-czerwiec 2019), a wartość światowych obrotów osiągnęła poziom 6,1 miliarda USD (z wyłączeniem rynku Ameryki Północnej). Wraz z dojrzewaniem rynku tempo wzrostu w kategorii komputerów stacjonarnych i laptopów do gier spowalnia. Popyt różni się w zależności od regionu.

Wydajność ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia najlepszych doznań podczas grania i dlatego gracze zwracają ogromną uwagę na elementy składowe swoich urządzeń. Laptop do gier o najlepiej sprzedającej się konfiguracji w pierwszej połowie 2019 r. wyposażony był w hybrydowy dysk twardy o pojemności 1TB+128GB, 8GB pamięci RAM, 15,6-calowy ekran Full HD oraz średniej klasy procesor i układ graficzny. Średnia cena w ujęciu światowym wynosiła 870 USD. Komputer stacjonarny o zbliżonej konfiguracji, ale z nieznacznie lepszym układem graficznym kosztował w tym okresie średnio 900 USD.

Cena blisko 70 proc. wszystkich laptopów do gier sprzedanych w pierwszej połowie 2019 r. mieściła się w przedziale od 800 do 1.300 USD. Komputery stacjonarne do gier kosztujące mniej niż 800 USD odpowiadały za prawie 30 proc. kategorii komputerów stacjonarnych OEM do gier. Komputery kosztujące powyżej 1.800 USD odpowiadały za 12 proc. rynku.

Hybrydowe i tradycyjne dyski twarde są typowym elementem komputerów stacjonarnych używanych do gier. Jednakże gracze coraz częściej wymagają, by ich laptopy do gier wyposażone były w dyski SSD. Ich wartościowy udział wzrósł w pierwszym półroczu 2019 r. do 15 proc., z 4 proc. w roku ubiegłym. Dyski SSD i dyski hybrydowe dają dodatkową korzyść – dzięki nim laptopy do gier mogą być cieńsze. W efekcie urządzenia o grubości nieprzekraczającej 25 mm były jednym z każdych trzech laptopów do gier sprzedanych w pierwszym półroczu.

Monitory do gier były najszybciej rosnącym segmentem i zanotowały wzrost o 42 proc. oraz obroty na poziomie 1,2 miliarda USD w pierwszym półroczu 2019 roku. Gracze wyjątkowo cenią sobie wyjątkowe doświadczenia i to one właśnie napędzają popyt na zakrzywione monitory do gier. Ich rynek zanotował wzrost o 61 proc. wartościowo, bijąc na głowę pozostałe segmenty rynku (wzrost o 31 proc.).

Wydajność jest również ważnym parametrem w przypadku monitorów do gier. Monitory do gier z częstotliwością odświeżania wynoszącą przynajmniej 100 Hz dodatkowo cieszyły się bardzo dużym popytem i odnotowały dynamiczny wzrost wartości na poziomie 70 proc. w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku. Monitory o częstotliwości odświeżania poniżej 100 Hz odnotowały wzrost o 24 proc.

Polski rynek na tle całej Europy także wygląda obiecująco. Rynek monitorów gamingowych w pierwszej połowie 2019 roku urósł o około 70 proc. wartościowo, a ilościowo sprzedaż zakrzywionych monitorów podwoiła się.

Gracze szybko akceptują nowe technologie, a strumieniowe przesyłanie danych wcale nie jest tu wyjątkiem. Tematem ekscytującym obecnie rynek gier jest obietnica usług grania w chmurze. „Netflix do gier” może nasilić konkurencję o uwagę i budżety konsumentów oraz może odmienić dynamikę rynku, jeżeli konsumenci dostrzegą wartość w ofercie i doświadczeniach płynących z grania na takiej platformie.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.