Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

GfK: Wydajność i wygoda to główne czynniki kształtujące rynek AGD

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2018 12:26

GfK: Wydajność i wygoda to główne czynniki kształtujące rynek AGD fot. Shutterstock

Globalny rynek dużego AGD wzrósł w pierwszym półroczu 2018 r. o 3,5 proc., a rynek małego AGD o 7 proc. W przypadku tego pierwszego segmentu, najważniejszym czynnikiem oddziałującym na rynki  jest wydajność. W przypadku małego AGD liczą się: wygoda, aspekt prozdrowotny i możliwość łączności bezprzewodowej - wynika z danych GfK.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku globalny rynek dużego AGD zanotował wzrost o 3,5 proc. Według prognoz GfK całkowita sprzedaż na rynku w ciągu roku wyniesie 178 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. wobec roku ubiegłego (przy założeniu stałego kursu euro). Główne czynniki kształtujące wzrost na rynku dużego AGD to urządzenia wielofunkcyjne, łączność, sprzedaż internetowa i wysoka dynamika sprzedaży na rynkach wschodzących.

W ubiegłym roku wzrost sprzedaży w skali globalnej wyniósł 2,6 proc., w roku bieżącym – 2,2 proc. W pierwszej połowie roku tendencję wzrostową można było zaobserwować w Rosji (wzrost o 11 proc.), krajach Ameryki Łacińskiej (o 9 proc.) oraz krajach Azji i Pacyfiku, które odpowiadały za 66 proc. całkowitego wzrostu. Wynik udało się osiągnąć głównie dzięki wsparciu rynku chińskiego, ale również wietnamskiego (21 proc.), gdzie sprzedaż lodówek i zmywarek nieustannie rośnie, wspierana przez wzrost gospodarczy i niską inflację. Po dziesięciu latach wzrostu, na rynku niemieckim trwa obecnie spowolnienie, jednak wciąż pozostaje on trzecim największym rynkiem dużego AGD na świecie.

- W segmencie dużego AGD wydajność jest najważniejszym czynnikiem oddziałującym na wszystkie duże rynki. Przekłada się to na wzrost pojemności zmywarek i piekarników oraz wymiarów lodówek. Dla przykładu, segment pralek o pojemności 9 kg wsadu lub wyższej wzrósł o 15 proc. i po raz pierwszy w historii stał się większy od wszystkich pozostałych segmentów – mówi Artur Noga-Bogomilski, analityk GfK w zakresie rynku dużego AGD.

Wzrost zamożności, zwłaszcza w krajach rozwiniętych, wiąże się z większą gotowością do inwestowania w techniczne dobra konsumpcyjne. Coraz więcej konsumentów może pozwolić sobie na zakup produktów premium, wyposażonych w najnowsze innowacje. Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż w segmencie premium, czyli urządzeń z ceną przekraczającą 800 euro, wzrosła o 11 proc. Obecnie niemal 20 proc. środków wydawanych jest w tej klasie cenowej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9592

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.