GlobalData: Brytyjskie sieci non-food skorzystają na bankructwach konkurentów

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2018 11:21

Brytyjski sektor handlu produktami nieżywnościowymi może zyskać na upadku i pogorszeniu sytuacji niektórych sieci działających na tym rynku. Dzięki ich niepowodzeniu, inni detaliści będą mogli utrzymać wzrost – oceniają analitycy GlobalData.

Firma szacuje, że upadek w 2018 roku zaledwie trzech detalistów: Maplin, Toys R Us i Poundworld, uwalnia około 1,4 miliarda funtów wydatków konsumenckich, które mogą zagospodarować pozostali gracze na rynku. Szacunki te nie uwzględniają sprzedaży i zamknięć części sklepów, jak w przypadku kurczącego się portfolio placówek House of Fraser.

- Chociaż uwolnione środki nie trafią bezpośrednio do konkurentów, z pewnością skorzystają oni z okresu sprzedaży w czwartym kwartale, który jest kluczowy dla branży. Pieniądze, które konsumenci wydawali do tej pory w tych sieciach, które wypadły z rynku, nie znikną, a inni gracze będą mogli je odzyskać. Ma to zasadnicze znaczenie ze względu na tak niewielki ogólny wzrost sprzedaży detalicznej – mówi Maureen Hinton, dyrektor ds. globalnej sprzedaży detalicznej w GlobalData.

Podstawowym problemem detalistów w Wielkiej Brytanii jest nadwyżka zdolności produkcyjnych. Tak jak w innych dojrzałych gospodarkach, popyt dojrzewa, a wzrost spowalnia. Jest to głównym powodem upadania słabszych operatorów, szczególnie sieci spoza branży spożywczej, w których większość sprzedawanych produktów nie jest niezbędna do życia.

GlobalData prognozuje, że sektor nieżywnościowy wzrośnie w tym roku w Wielkiej Brytanii o 1,4 proc., co oznacza wydatki większe o 2,6 mld GBP. Jednak dodatkowa sprzedaż, którą detaliści będą mogli „zagospodarować” po bankructwach konkurencji zwiększy liczbę tych, którzy utrzymają się na rynku i pomogą sprzedawcom detalicznym osiągnąć lepsze wyniki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,28

  • Min

    2,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.