Grupa CCC po pierwszym półroczu na plusie. Sprzedaż wzrosła dzięki ekspansji

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2018 10:20

Grupa CCC po pierwszym półroczu na plusie. Sprzedaż wzrosła dzięki ekspansji fot. materiały prasowe

W drugim kwartale 2018 r. Grupa CCC wypracowała 1,33 mld zł przychodów ze sprzedaży, 242,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 209,9 mln zł zysku netto. Natomiast w całym pierwszym półroczu przychody wyniosły 2,03 mld zł, zysk operacyjny 122,8 mln zł, a zysk netto 65,8 mln zł (w pierwszym kwartale grupa miała 145,7 mln zł straty netto).

Jak wynika z raportu spółki za pierwsze półrocze 2018 r. w grupie spadła o 9,2 proc. sprzedaż w sklepach porównywalnych.

Dal porównania, w drugim kwartale 2017 r. grupa CCC miała 1,13 mld zł przychodów, 180,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 150,7 mln zł zysku netto. W całym pierwszym półroczu 2017 r. grupa zanotowała 1,85 mld zł przychodów, 163,9 mln zł zysku operacyjnego oraz 113,1 mln zł zysku netto.

W I półroczu 2018 r. Grupa Kapitałowa CCC zwiększyła powierzchnię handlową salonów CCC o 35,2 tys. m2 netto, z 535,8 tys. m2 do 571,0 tys. m2 na koniec okresu sprawoz­dawczego. Zmiana powierzchni wynikała z powiększenia istniejącej powierzchni handlowej poprzez otwarcie sklepów o łącznej powierzchni 34,1 tys.m2 oraz modernizacji i po­większenia istniejącej powierzchni handlowej o 5,2 tys.m2 .

W trakcie I półrocza 2018 r. zlikwidowano 12 sklepów CCC o łącznej powierzchni 4,1 tys. m2. Dodatkowo powierzch­nia handlowa Grupy Kapitałowej CCC powiększyła się o 86,8 tys. m2 w związku z akwizycją spółki Karl Vögele. Łączna powierzchnia Grupy Kapitałowej CCC wyniosła na koniec czerwca 2018 r. 660,1 tys. m2. Liczba sklepów wyniosła 1164.

Jak podaje spółka, przychody ze sprzedaży w I półroczu 2018 r. wzrosły rok do roku o 9,8 proc. Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działal­ności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych w szczególności w Polsce. Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w I półroczu 2018 r. stanowiły 77,3% całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 2,9% sprzedaży hurtowej, 19,8% sprzedaży w kanale e-commerce.

Najwięk­szym rynkiem sprzedaży wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w pierwszym półroczu 2018 r. wyniósł 45,4% w porównaniu z 50,0% w analogicznym okresie 2017 r.

- Ogółem, w odniesieniu do opisywanych okresów zano­towano spadek sprzedaży w sklepach porównywalnych i wyniósł on 116,3 mln PLN (-9,2%). Spadki w placówkach porównywalnych odnotowano na rynkach: Polska – 9,2%; Europa Środkowo-Wsch.– 6,7%; Europa Zachodnia – 15,8%. Wzrost w sklepach porównywalnych odnotowano w Rosji i Serbii, a więc w grupie krajów pozostałych i wyniósł on 3,2% - czytamy w raporcie spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6083

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.