Grupa CCC szacuje, że miała w II kw. 269 mln zł EBITDA

Autor: PAP 9 sierpnia 2018 21:12

Grupa CCC szacuje, że miała w II kwartale 2018 roku 269 mln zł EBITDA (bez MSSF 16) wobec konsensusu 236 mln zł. Zgodnie z szacunkami, zysk netto j. d. wyniósł w tym okresie 234 mln zł, podczas gdy konsensus zakładał 158,1 mln zł. Zgodnie ze standardem MSSF 16, EBITDA grupy CCC wyniosła 401 mln zł, a zysk netto przypisany jednostce dominującej 202 mln zł.

Przychody CCC w drugim kwartale wyniosły 1.332 mln zł wobec 1.126 mln zł przed rokiem.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 717 mln zł, a EBIT - zgodnie ze standardem MSSF 16 - wyniósł 243 mln zł.

Wartość zapasów wyniosła w drugim kwartale 1.843 mln zł (1.360 mln zł przed rokiem), należności od odbiorców wyniosły 157 mln zł (122 mln zł przed rokiem), zobowiązania handlowe 822 mln zł (292 mln zł rok wcześniej), a środki pieniężne i ich ekwiwalenty 709 mln zł (329 mln zł rok wcześniej).

Grupa podała, że zapasy grupy obejmują 1.456 mln zł z tytułu CCC (1.228 mln zł rok wcześniej), 274 mln zł z tytułu Eobuwie (132 mln zł przed rokiem) i 113 mln zł Vogele.

Zadłużenie netto, zgodnie z MSSF 16, wyniosło 3.024 mln zł, a bez MSSF 16 - 527 mln zł. Przed rokiem zadłużenie wynosiło 905 mln zł.

Wskaźnik długu netto do EBITDA wyniósł 1,1 (bez MSSF 16) wobec 1,9 przed rokiem. Zgodnie ze standardem MSSF 16 wskaźnik ten wyniósł 4,2.

Jak podano, na koniec czerwca 2018 roku łączna powierzchnia handlowa grupy CCC wyniosła 660 tys. m kw. (w tym 87 tys. m kw. Vogele), a sieć grupy liczyła 1.164 sklepy (w tym 208 Vogele).

CCC podało, że koszty prowadzenia sklepów na metr kwadratowy, bez uwzględnienia Vogele i Shoe Express, wyniosły w drugim kwartale 198 zł wobec 210 zł rok wcześniej.

Jak podano w komunikacie, zysk brutto na sprzedaży w segmencie offline wyniósł 56,3 proc. (+2,7 pkt. proc. rdr), a w segmencie online 44 proc. (+0,8 pkt. proc. rdr).

Kanał e-commerce w drugim kwartale, według standardu MSSF 16, odnotował sprzedaż na poziomie 232 mln zł (+56 proc. rdr). Zysk brutto na sprzedaży kanału e-commerce wyniósł 102 mln zł (+58 proc. rdr), a EBITDA wyniosła 35 mln zł (27 mln zł przed rokiem).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.