Grupa LPP kończy trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku operacyjnego

Autor: dlahandlu.pl 20 listopada 2018 11:31

Grupa LPP kończy trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i zysku operacyjnego Fot. LPP

LPP odnotowało w trzecim kwartale 2018 r. ponad 2 mld zł przychodu – to o 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei w pierwszych 9 miesiącach spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 5,7 mld zł, co oznacza wzrost o 16,3 proc. rok do roku. To efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej.

Jak podała spółka, w trzecim kwartale sprzedaż porównywalna wzrosła o 3,6 proc., a po trzech kwartałach wzrost wynosił 9,2 proc. Firma osiągnęła trzycyfrowy wzrost sprzedaży e-commerce (po 9 miesiącach 114 proc.).

Od trzeciego kwartału br. powierzchnia salonów stacjonarnych LPP poza granicami kraju stanowi już ponad połowę całej powierzchni handlowej firmy. W ostatnich trzech miesiącach spółka zadebiutowała na trzech rynkach zagranicznych. W trzecim kwartale uruchomiła sprzedaż w Izraelu i Słowenii, a w październiku otworzyła salon w Kazachstanie.

- Wyniki osiągnięte w trzecim kwartale są dowodem na to, że nasza strategia jest słuszna. Każdego miesiąca, od sierpnia do października, debiutowaliśmy na jednym nowym rynku zagranicznym. Odnotowaliśmy znaczący wzrost marży brutto i to pomimo przypadających w tym okresie wyprzedaży. Uwagę klientów przyciągnęły bardzo dobre kolekcje jesienno-zimowe, w szczególności Reserved i Sinsay. Jesteśmy też zadowoleni z kolekcji marki House, która zamknęła trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.

Marża brutto LPP w trzecim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom 51% i jest o 2 p.p. wyższa niż rok temu. W odniesieniu do poprzedniego roku spółka obniżyła także koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy. To efekt wprowadzania nowych, większych formatów salonów i renegocjacji dotychczasowych umów z centrami handlowymi. W pierwszych 9 miesiącach 2018 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 193 mln zł, notując wzrost o 36,5% r/r.

- Rozwój niesie za sobą potrzebę inwestycji, dlatego dla zachowania obecnej dynamiki przeznaczamy kolejne środki na rozwój naszych salonów, logistyki i e-commerce – komentuje Przemysław Lutkiewicz. W trzecim kwartale 2018 roku nakłady inwestycyjne LPP wyniosły łącznie 210 milionów złotych, z czego blisko 60% przeznaczono na sklepy. Pozostałe środki zainwestowano m.in. w rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim, budowę centrum w Brześciu Kujawskim oraz rozbudowę siedziby centrali spółki.

  • pol 2018-11-30 20:03:10

    Można powiedzieć, że polska firma zaczyna podbijać niektóre rynki europejskie. Oby tak dalej.

  • zainteresowany 2018-11-29 22:32:03

    W kolejnych kwartałach wzrosty powinny być na równie dobrym poziomie.

  • Ferg 2018-11-25 17:49:32

    Ładnie i obiecująco to wygląda. Wszystko idzie jak po sznurku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.