Grupa MOL nie chce być tylko stacją paliw. Rozwija koncept Fresh Corner (galeria)

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2018 12:55

Grupa MOL nie chce być tylko stacją paliw. Rozwija koncept Fresh Corner (galeria) Na zdj. Business Lounge w Bratysławie. Fot. materiały prasowe

Grupa MOL zamierza przekształcić swoją dotychczasową, tradycyjną sieć stacji paliw w szerszy biznes oferujący produkty i usługi konsumenckie, które kładą podwaliny pod dalszy wzrost w drugiej połowie lat 2020.

Kilka lat temu, MOL wprowadził na rynek nową koncepcję sprzedażową, Fresh Corner – markę własną, oferującą kawę, świeżą żywność oraz ofertę codziennych zakupów spożywczych. Obecnie w regionie działa ponad 450 punktów Fresh Corner i wciąż powstają kolejne. Dzięki temu w 2017 r.
wzrost marży na ofercie pozapaliwowej przekroczył już tempo wzrostu marży na paliwach. Rośnie również jej udział w całkowitej marży detalicznej, osiągając rekordowe 26 proc. w ostatnim kwartale roku 2017. Do roku 2021 Grupa oczekuje dalszego wzrostu do 30 proc.

Oferowanie świeżej kawy było jedną z głównych idei stojących za koncepcją Fresh Corner. Dziś w ofercie znajduje się ponad 20 jej odmian, a klienci mogą samodzielnie przyrządzić ją w samoobsługowych ekspresach lub skorzystać z obsługi baristy. Co ciekawe, w 2017 r. MOL sprzedawał średnio 1,3 kubka kawy na sekundę.

MOL wprowadził do oferty Fresh Corner nabiał, wypieki i świeżo wypiekane pieczywo, ale też szeroką ofertę gastronomiczną, w tym świeże kanapki, hot dogi, zupy itp. W ofercie znajdują się także produkty sezonowe czy regionalne, a także szeroka oferta zdrowej żywności.

Produkty „fit”, jak i jakościowa żywność dostarczana przez niewielkich regionalnych dostawców, są coraz ważniejszymi elementami oferty. Kilka lat temu na Słowacji ruszył program współpracy z lokalnymi dostawcami pod nazwą „Nasze Najlepsze” („Naše Najlepšie”) działający w sieci Slovnaft. Dostawcy mogli zgłaszać swoje produkty, które chcieliby zaoferować na stacjach. W pierwszej fazie wybranych zostało ponad 50 produktów, a o wyborze decydowały takie czynniki, jak: słowacka produkcja, świeże składniki, skład, walory smakowe, jakość oraz tradycyjne metody produkcji.

Jednocześnie, celem Grupy MOL jest stała poprawa w zakresie różnorodności oferty, promocji, a także dostosowanie i personalizacja poszczególnych punktów sprzedaży w zależności od lokalnych uwarunkowań.

Przykładem jest tu otwarta w ub.r. najnowocześniejsza stacja pod marką Slovnaft w Bratysławie, która posiada psią myjnię, samoobsługowe kasy, salonik Forbes Business Lounge, gdzie można zorganizować spotkanie biznesowe.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,04

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.