PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Grupa VRG z większą sprzedażą po trzech kwartałach, ale zysk netto spadł

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2019 10:49

Grupa VRG z większą sprzedażą po trzech kwartałach, ale zysk netto spadł Fot. za Facebook/Vistula

Po trzech kwartałach 2019 roku grupa VRG osiągnęła 735,8 mln zł przychodów, czyli o niemal 38 proc. Więcej niż rok wcześniej. Zysk netto po dziewięcu miesiącach tego roku wyniósł 19,6 mln zł, wobec 21,1 mln zl w analogicznym okresie 2018 r. Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zwiększyła się do 53,8 tys. m2 czyli o 55 proc. r/r.

Jak podaje spółka, dynamiczny wzrost powierzchni sprzedaży spowodowany był przyłączeniem do grupy sieci Bytom. Bez marki Bytom, powierzchnia sprzedaży wzrosta w ciągu roku o 8 proc.

Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 73 proc. (bez marki Bytom + 8 proc.) natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 10 proc.

Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku grupa VRG posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 586 lokalizacji łącznie z salonami franczyzowymi marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler, W.KRUK.

Przychody ze sprzedaży grupy w okresie samego trzeciego kwartału 2019 roku wyniosły 251,2 mln zł i były o 71,1 zł (39,5 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W obydwu podstawowych segmentach działalności (odzieżowym i jubilerskim) grupa zanotowała wzrost sprzedaży.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w III kwartale 2019 roku wyniosły 160,4 mln zł i były o 57,0 mln PLN (tj. o 55 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych za okres III kwartału 2018 roku.

- Wzrost sprzedaży detalicznej związany jest z ujęciem w bieżącym okresie sprzedaży marki Bytom, rozwojem sieci sprzedaży oraz dynamicznym wzrostem sprzedaży internetowej – napisano w raporcie VRG.

Grupa VRG w ramach segmentu odzieżowego wykazała stratę 4,35 mln zł netto w III kwartale 2019 roku w stosunku do 1,55 mln zł zysku netto w III kwartale 2018. Porównywalny zysk netto w III kwartale 2019 bez zastosowania MSSF 16 wyniósł 1,2 mln zł.

Natomiast przychody VRG w III kwartale 2019 roku w segmencie jubilerskim wyniosły 90,8 mln zł i były wyższe od wyników segmentu zanotowanych w III kwartale 2018 roku o 14,1 mln PLN (18 proc.). Wzrost sprzedaży segmentu jubilerskiego został osiągnięty poprzez wzrost powierzchni sprzedaży, a także dzięki poprawie zatowarowania salonów, co pozytywnie wpłynęło na dynamikę sprzedaży na m2.

Wynik netto segmentu jubilerskiego w III kwartale 2019 roku wyniósł 2,5 mln zł w stosunku do 5,4 mln zł w III kwartale 2018 roku. Porównywalny zysk netto w III kwartale 2019 bez zastosowania MSSF 16 wyniósł 5,9 mln zł (+10 proc.).

Grupa podała, że zamierza w roku bieżącym uzyskać: dwucyfrowy wzrost przychodów grupy, zwiększenie marży brutto o 1 p.p. r/r dzięki pierwszym synergiom marżowym po połączeniu z Bytom S.A., osiągnięcie wyższych dynamik wzrostu zysku niż sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.