H&M: Klienci rzadziej pojawiają się w sklepach

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2017 12:37


H&M opublikował raport, z którego wynika, że sprzedaż spółki spada o 4 procent. To największy spadek od wielu lat. Analitycy oczekiwali wzrostu sprzedaży o 2 procent - podaje gazeta.pl

H&M przyznaje w raporcie, że sprzedaż jest także zdecydowanie poniżej oczekiwań zarządu. Tłumaczy, że sytuacja jest trudna, klienci pojawiają się w sklepach rzadziej, częściej dokonując zakupów przez internet. Spółka chce się dostosować do nowej sytuacji i inwestuje w handel internetowy, ale na razie efekty są mierne i stąd spadek sprzedaży.

Mniejszy ruch w sklepach oznacza też problem z nadmiarem niesprzedanych zapasów ubrań, których trzeba się pozbyć, żeby w magazynach było miejsce na nowe kolekcje. To wymusza wydłużanie okresów przecen, co obniża rentowność całego biznesu.H

Giełda w Sztokholmie na wieści z H&M zareagowała przeceną akcji aż o 14 procent. Były nawet momenty spadku aż o 16 procent. Akcje H&M są teraz najniżej od 2009 roku. Od szczytu notowań z marca 2015 roku kurs zleciał już o 53 procent.

H&M zamierza poprawić swoją sytuację w necie poprzez współpracę z Alibabą (właścicielem AliExpress) w Chinach. Na wiosnę na największej w Chinach platformie zakupowej Tmall ma się pojawić sklep H&M.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.