H&M ponownie rozczarował wynikami finansowymi

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 19 marca 2018 11:18

H&M ponownie rozczarował wynikami finansowymi Fot. Shutterstock.com

Szwedzki Hennes & Mauritz, który nadal jest drugą co do wielkości siecią modową na świecie, ponownie zaprezentował słabsze wyniki kwartalne: w okresie od grudnia do lutego sprzedaż odzieży wyniosła 46,2 mld szwedzkich koron (4,6 mld euro), czyli poniżej prognoz oraz zeszłorocznego wyniku, który wynosił 47 miliardów koron.

W zeszłym miesiącu sieć sklepów odzieżowych zasygnalizowała, że obniżki cen, których musiała dokonać z powodu nadmiernych zapasów, wpłynęły negatywnie na wyniki sprzedaży. H&M przedstawił te same argumenty w trzecim kwartale ubiegłego roku, aby wyjaśnić rozczarowujące wyniki sprzedaży.

Wyniki kwartalne firmy również ujawniają niepokojący trend: po raz pierwszy od dziesięcioleci sprzedaż spadła również w rodzimym kraju spółki, Szwecji. Podczas spotkania z inwestorami  H&M nie był w stanie przekonać ich, że ma skuteczną strategię, która pomoże odwrócić spadkowy trend.

Największy konkurent szwedzkiej firmy, hiszpański Inditex (m.in. Zara) ujawnił swoje wyniki na początku tego tygodnia, a te wyraźnie kontrastowały z wynikami H&M: firma osiągnęła 9-proc. wzrost obrotów w pierwszych pięciu tygodniach bieżącego roku fiskalnego, a także bardzo dobrze wyniki w kanale online.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane