H&M ponownie rozczarował wynikami finansowymi

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 19 marca 2018 11:18

H&M ponownie rozczarował wynikami finansowymi Fot. Shutterstock.com

Szwedzki Hennes & Mauritz, który nadal jest drugą co do wielkości siecią modową na świecie, ponownie zaprezentował słabsze wyniki kwartalne: w okresie od grudnia do lutego sprzedaż odzieży wyniosła 46,2 mld szwedzkich koron (4,6 mld euro), czyli poniżej prognoz oraz zeszłorocznego wyniku, który wynosił 47 miliardów koron.

W zeszłym miesiącu sieć sklepów odzieżowych zasygnalizowała, że obniżki cen, których musiała dokonać z powodu nadmiernych zapasów, wpłynęły negatywnie na wyniki sprzedaży. H&M przedstawił te same argumenty w trzecim kwartale ubiegłego roku, aby wyjaśnić rozczarowujące wyniki sprzedaży.

Wyniki kwartalne firmy również ujawniają niepokojący trend: po raz pierwszy od dziesięcioleci sprzedaż spadła również w rodzimym kraju spółki, Szwecji. Podczas spotkania z inwestorami  H&M nie był w stanie przekonać ich, że ma skuteczną strategię, która pomoże odwrócić spadkowy trend.

Największy konkurent szwedzkiej firmy, hiszpański Inditex (m.in. Zara) ujawnił swoje wyniki na początku tego tygodnia, a te wyraźnie kontrastowały z wynikami H&M: firma osiągnęła 9-proc. wzrost obrotów w pierwszych pięciu tygodniach bieżącego roku fiskalnego, a także bardzo dobrze wyniki w kanale online.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,06

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.