H&M: Rok 2018 przejściowy, przyspieszamy transformację

Property News 27 marca 2018 17:24

H&M zamknął rok wielkim dołkiem. Modowy potentat do którego należy 4,7 tys. salonów na całym świecie wypracował w kwartale zakończonym w lutym 1,26 mld SEK zysku - o 61 proc. mniej niż rok wcześniej. - Rok 2018 jest rokiem przejściowym dla grupy - uprzedza Karl-Johan Persson, CEO H&M.

Spadająca sprzedaż w grupie nie jest zjawiskiem jednego kwartału. W poprzednich miesiącach H&M również radził sobie gorzej niż przed rokiem.

- Początek roku był trudny. Rok 2018 jest rokiem przejściowym dla grupy H&M, ponieważ przyspieszamy naszą transformację, abyśmy mogli wykorzystać możliwości wygenerowane przez gwałtowną digitalizację - tak Karl-Johan Persson, CEO H&M komentuje wyniki.

Jak podaje, słaba sprzedaż w czwartym kwartale, była częściowo spowodowana brakiem równowagi w asortymencie dla marki H&M, co owocuje potrzebą znacznej wyprzedaży w pierwszym kwartale. - Wysoki poziom wyprzedaży w połączeniu z niezwykle mroźną zimą wpłynął negatywnie na sprzedaż odzieży wiosennej - dodaje.

- Wiele z naszych bieżących inicjatyw daje satysfakcjonujące wyniki, mimo że nie zostały jeszcze wdrożone na wystarczająco dużą skalę, aby mieć decydujący wpływ na ogólne wyniki - podkreśla Karl-Johan Persson.

Firma przedstawiła nową strategię, która koncentruje się na sprzedaży internetowej, a jej pierwszym elementem jest otworzenie e-sklepu na chińskiej platformie Tmall. Koncern zamierza też skupić się na rynkach o dużym potencjale i wprowadzać nowe marki. Według CEO w ciągu roku sprzedaż online wzrośnie o ponad 25 procent w ciągu roku, a grupa H&M osiągnie nieco lepszy wynik na cały rok 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane