PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

H&M zamknie w tym roku 170 sklepów

Autor: wnp.pl 31 stycznia 2018 22:15

W 2018 roku Hennes & Mauritz planuje zamknąć 170 swoich sklepów, podczas gdy liczba nowych otwarć ma sięgnąć 390 placówek. To oznacza, że w sieci przybędzie netto 220 sklepów, najmniej od 2010 roku. Tymczasem jeszcze dwa lata wcześniej przyrost netto był prawie dwa razy większy i wyniósł 427 sklepów (497 nowych otwarć przy 70 zamknięciach). Rok temu w sieci przybyło 388 sklepów (479 otwarć i 91 zamknięć).

2016 rok był jednocześnie dla H&M najlepszy od co najmniej 20 lat pod względem liczby nowych otwarć. W ciągu zaledwie dwóch lat liczba otwarć zmniejszyła się do najniższego poziomu od 2012 roku (339 sztuk), a liczba zamknięć rośnie systematycznie od 2007 roku, ale przez większość tego okresu umiarkowanie, a w ostatnich 3-4 latach coraz szybciej. W 2017 roku H&M zamknął 91 sklepów, a w 2016 roku - 59.

To oznacza, że w 2018 roku H&M zamknie 44 swoje sklepy na każde 100 nowo otwieranych. Rok wcześniej ten wskaźnik wynosił jedynie 19, a średnio w latach 1999-2017 kształtował się na poziomie 12.

Tempo rozwoju sieci zmniejszy się do 4,6 proc. wobec 12 proc. przeciętnie w latach 1999-2017.

Akcjonariusze szwedzkiej spółki nie są zachwyceni tymi planami, o czym świadczy spadek wartości akcji firmy o blisko 10 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.