Haitong Bank: CCC ma szanse na wzrost udziałów w europejskim rynku obuwniczym

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2018 11:19

Haitong Bank: CCC ma szanse na wzrost udziałów w europejskim rynku obuwniczym Fot. CCC

Analitycy Haitong Bank optymistycznie oceniają perspektywy dla CCC. Ich zdaniem, CCC wydaje się mieć dosyć argumentów, by powiększać swój udział w europejskim rynku obuwniczym, poprzez rozwijanie zarówno tradycyjnych jak i internetowych kanałów sprzedaży, rozszerzanie oferty produktowej skierowanej do nowych grup odbiorców oraz optymalizację bilansu.

Haitong Bank w rekomendacji z 16 listopada br. podtrzymuje rekomendację „kupuj” dla CCC i podnosi cenę docelową akcji do 282,1 PLN (z 263,7 PLN) ze względu na pozytywny wpływ na wycenę poprawy zarządzania kapitałem obrotowym, ostatnie akwizycje (KVAG, Shoe Express, Adler, DeeZee) i podwyższenie prognoz dla eobuwie.pl. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że eobuwie.pl generuje w 2018 r. około 20 proc. łącznych przychodów i około 23 proc. zysku operacyjnego, analitycy zdecydowali się zmienić metodę wyceny na tzw. sumę części, co ogólnie pozytywnie wpłynęło na wycenę.

- Europa ma za sobą najgorętszy i najsuchszy okres lato-jesień od dziesięcioleci, co negatywnie wpłynęło na miesięczne wyniki sprzedaży CCC, bo biznes obuwniczy jest bardziej uzależniony od warunków pogodowych niż odzieżowy. Jednak nie ma powodów do paniki gdyż niekorzystna pogoda wpływa na wszystkich graczy na rynku. Podczas gdy mniejsi z nich mogą upaść, najwięksi, tacy jak CCC i Deichmann zostaną prawdopodobnie tylko lekko poobijani. Kiedy kurz opadnie, to oni pierwsi sięgną po dostępny udział rynkowy – ocenia Haitong Bank.

- CCC wydaje się mieć dosyć argumentów, by powiększać swój udział w europejskim rynku obuwniczym, poprzez rozwijanie zarówno tradycyjnych jak i internetowych kanałów sprzedaży, rozszerzanie oferty produktowej skierowanej do nowych grup odbiorców oraz optymalizację bilansu. Wprowadzenie technologii esize.me i nowy format sklepu eobuwie.pl wydają się być dosyć rewolucyjnymi pomysłami na tle innych europejskich graczy na rynku e-commerce – dodają analitycy. 

Jak oceniają, „eobuwie.pl to jasno świecąca gwiazda z wciąż niesłabnącym apetytem na rozwój”. Od czasu gdy CCC przejęło sklep w 2015 r., jego przychody wzrosły blisko 6,5-krotnie, a zasięg geograficzny rozszerzył się z 5 krajów do 14 obecnie. Jednak eobuwie.pl nie zamierza spocząć na laurach i planuje rzucać kolejne wyzwania branży e-commerce poprzez objęcie ekspansją kolejnych krajów i rozszerzenie oferty produktowej na modę i akcesoria. 

Zdaniem analityków Haitong Banku, przychody CCC w 2019 r. powinny być napędzane przez dwa czynniki. Po pierwsze, sprzedaż porównywalna w 2018 r. znajduje się pod presją z powodu bardzo niekorzystnej pogody. Zakładając, że ta anomalia nie powtórzy się w 2019 r., Konrad Księżopolski z Haitong Bank uważa, że sprzedaż CCC w przeliczeniu na metr kwadratowy może powrócić do poziomu zbliżonego do tego z 2017 r. To, w połączeniu z widocznym zwiększeniem powierzchni sklepowej o około 109.000 metrów kwadratowych w 2019 r. (+14,5 proc. r/r), może przełożyć się na wzrost przychodów detalicznych o około 24 proc. (z wyłączeniem KVAG) i o 32 proc. (z uwzględnieniem KVAG)  w 2019 r. Haitong Bank spodziewa się także wzrostu EBITDA o około 71 proc. w 2019 r. do 790 mln PLN.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.