Haitong Bank podnosi rekomendację dla LPP: Nie doceniliśmy potencjału spółki

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2018 09:47

Haitong Bank podnosi rekomendację dla LPP: Nie doceniliśmy potencjału spółki Fot. materiały prasowe

Haitong Bank w raporcie z 4 października (godz. 08:37) podnosi rekomendację dla LPP do KUPUJ ze SPRZEDAJ oraz cenę docelową akcji z 6,030 zł do 10,183 zł. Jest to wynikiem podwyższenia prognozy EBITDA na lata 2018/19/20 odpowiednio o 39/44/60 proc. Analitycy Haitong Bank nie docenili potencjału LPP jeżeli chodzi o odwrócenie trendów sprzedażowych (sprzedaż porównywalna i e-commerce), jak i marży brutto (oczekiwana na poziomie 54,5 proc. wobec 53,5 proc. wcześniej). Po wewnętrznej restrukturyzacji, którą przeprowadzono w ciągu ostatnich trzech lat, LPP wydaje się być dużo silniejsze i bardziej odporne na potencjalne zawirowania - czytamy w rekomendacji.

Po pierwsze, poprawa jakości kolekcji sprzyja lepszym wynikom, zarówno w tradycyjnych sklepach (sprzedaż porównywalna), jak i w kanałach e-commerce. Po drugie, renegocjacja czynszów i inwestycje w technologię i logistykę prowadzą do optymalizacji kosztów powierzchni sklepowych i zapasów w przeliczeniu na metr kwadratowy. Po trzecie, optymalizacja kapitału obrotowego uwolniła 0,5 mld zł w gotówce, dzięki czemu LPP posiada środki pieniężne netto. Celem firmy jest zwiększenie średniej powierzchni sklepów. Analitycy dostrzegają potencjał dla wzrostu organicznego w istniejących lokalizacjach na poziomie około 700 tysięcy metrów kwadratowych w ciągu najbliższych pięciu lat, stąd też LPP pozostaje spółką wzrostową organicznie - wyjaśnia Konrad Księżopolski, szef działu analiz, Haitong Bank.

LPP oczekuje, że w 2018 r. e-commerce wygeneruje ponad 9 proc. łącznych przychodów (podobnie do prognoz analityków Haitong Bank) i 20 proc. łącznych przychodów w 2021 r. (wobec 18 proc. oczekiwanych przez analityków). By to osiągnąć, LPP planuje w pierwszym półroczu 2019 r. uruchomić sklepy internetowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej.

- Wprowadzenie finansowania łańcucha dostaw w widoczny sposób podniosło kapitał obrotowy i uwolniło zasoby gotówki. Celem LPP jest zrównanie poziomu zapasów ze zobowiązaniami, co zdaniem analityków powinno nastąpić w 2019 r. W wynikach za drugi kwartał 2018 r. LPP wykazało 9-proc. spadek zapasów na metr kwadratowy, do 1,458 zł z 1,606 zł w drugim kwartale 2017 r. Udało się to dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedażowym (widocznym w sprzedaży porównywalnej), ale również za sprawą korzystniejszego kursu walutowego dla kolekcji wiosna/lato 2018 (USD osłabił się wobec złotówki) w porównaniu do kursu wykorzystywanego przy zakupie kolekcji wiosna/lato 2017 - tłumaczy analityk.

Zdaniem analityków Haitong Bank LPP zrobiło wiele, by zoptymalizować swój bilans i w ich opinii pole do dalszej poprawy pozostaje niewielkie.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bolo 2018-10-18 16:12:29

    Trzeba się w końcu zebrać i zainwestować w akcje LPP bo odkąd obserwuję ich poczynania to radzą sobie bardzo dobrze.

  • pacek 2018-10-16 14:35:24

    Dobre wyniki od dłuższego czasu to nie przypadek, bardzo dobrze zarządzana spółka.

  • mat 2018-10-15 12:16:17

    Solidna i stabilna spółka. Widać, że teraz jest na dobrej drodze. Inwestycje się spłacają, sprzedaż i zyski rosną systematycznie. Firma notuje wyniki jedne z najlepszych w swojej historii.

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.