Haitong Bank: Rok 2019 przyniesie ponad przeciętne wzrosty LPP w części Europy

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2018 09:23

Analitycy Haitong Bank spodziewają się w 2019 r. dalszego dwucyfrowego wzrostu sprzedaży LPP. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa Działu Analiz Haitong Bank, grupa osiągnie w przyszłym roku ponad przeciętnie wysoki wzrost w regionach Europy Południowo-Wschodniej (SEE) i Wspólnoty Niepodległych Państw (CIS) oraz szybkie tempo rozwoju e-commerce.

Haitong Bank w raporcie z 21 listopada podtrzymuje rekomendację KUPUJ dla LPP, ale jednocześnie obniża cenę docelową akcji do 9 419 PLN (z 10 183 PLN). Jest to wynik obniżenia prognoz EBITDA o 7/8 proc. w 2019/20, który wynika z wyższych niż wcześniej zakładano wzrostem kosztów ogólnych i administracyjnych (SG&A) na metr kwadratowy. Analitycy Haitong Bank prognozują, że wzrost tych kosztów w latach 2019/20/21 wyniesie odpowiednio 5,4/3,1/2 proc. wobec 6,9 proc. w 2018 r. Oczekują też około 3 proc. spadku kosztów czynszów i płac w przeliczeniu na metr kwadratowy w roku 2019. Przyczyni się do tego zwiększenie powierzchni sklepowych i wewnętrzne inicjatywy optymalizacyjne (w tym technologia RFID). Analitycy Haitong Bank spodziewają się w 2019 r. wzrostu innych kosztów sklepowych w przeliczeniu na metr kwadratowy spółki o 5 proc., m.in. za sprawą oczekiwanego skoku cen energii, oraz dalszego outsourcowania usług.

- Pomimo wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę oraz anomalii pogodowej w 2018 r. (niezwykle ciepłe lato), LPP w tym roku radzi sobie bardzo dobrze. Po dziewięciu miesiącach sprzedaż porównywalna z metra kwadratowego wzrosła o 9,2 proc., a marża brutto wyniosła 52,5 proc., co oznacza wzrost o 1,7 pp. r/r. Wskaźnik ND/EBITDA wyniósł -0,5 w dużej mierze dzięki lepszemu zarządzaniu kapitałem obrotowym – napisano w raporcie.

Haitong Bank przewiduje, że sprzedaż porównywalna LPP w 2019 r. wzrośnie o 2,7 proc., a powierzchnia sklepowa zwiększy się o 9 proc. To implikowałoby wzrost sprzedaży detalicznej o 12,5 proc. i łączny wzrost sprzedaży r/r o 15,8 proc., po uwzględnieniu e-commerce.

Zdaniem Konrada Księżopolskiego, Szefa Działu Analiz Haitong Bank, w przyszłym roku sytuację dla LPP mogą utrudnić wysoka baza porównawcza z 2018 r., więcej niedziel objętych zakazem handlu i kurs walutowy (USD/PLN na poziomie 3,8 oznacza wzrost o 9 proc. od początku roku), ale spółka powinna z tym sobie poradzić. Analityk prognozuje ponad przeciętnie wysoki wzrost w regionach Europy Południowo-Wschodniej (SEE) i Wspólnoty Niepodległych Państw (CIS) oraz szybkie tempo rozwoju e-commerce, które wspierane będzie przez ekspansję terytorialną i zwiększenie zakazu handlu w niedzielę.

Analitycy Haitong Bank uważają, że w LPP wciąż istnieje pole do wewnętrznej optymalizacji, zarówno jeżeli chodzi o przychody (zastosowanie technologii RFID powinno wesprzeć sprzedaż porównywalną), jak i o stronę kosztową (czynsze i płace za sprawą zwiększenia średniej powierzchni sklepu). Do tego dochodzi potencjał do poprawy optymalizacji kapitału obrotowego, ale obecnie już raczej na ograniczoną skalę – Haitong Bank prognozuje 100 mln PLN w 2019 r. Według aktualnych szacunków analityków, LPP wyceniany jest w latach 2018/19 ze wskaźnikiem P/E na poziomie 26,2/23,9 i EV/EBITDA w wysokości 11,8/10,7.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • iso 2018-11-25 23:20:10

    Przy tej dość niskiej cenie za akcje nie mogłoby być innej rekomendacji niż kupuj.

  • Krzystof 2018-11-25 14:02:50

    Ogólnie rokowania dla polskiego giganta odzieżowego są bardzo dobre. Wielu specjalistów widzi ogromny potencjał w tej firmie, a planowane inwestycje tylko potwierdzają, że aspiracje właścicieli sięgają znacznie dalej niż obecny poziom.

  • Tomtom 2018-11-22 19:45:59

    Nic dziwnego, na rynkach zagranicznych polska firma coraz lepiej sobie radzi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.