Ikea otworzyła nowe centrum serwisowe w Poznaniu

Autor: PAP 30 listopada 2017 19:45

Ikea otworzyła nowe centrum serwisowe w Poznaniu Fot. Shutterstock

Nową siedzibę centrum serwisowego IKEA otwarto w czwartek w Poznaniu. IKEA Business Service Center (BSC) prowadzi usługi finansowo-kadrowe dla spółek z całej Europy. Obecnie zatrudnia blisko 500 osób; zatrudnienie ma się podwoić w ciągu 5 lat.

IKEA BSC znajduje się na poznańskim Franowie i sąsiaduje ze sklepem IKEA. Powierzchnia całkowita przestrzeni biurowej zlokalizowanej na I piętrze budynku to blisko 8 tys. mkw., z czego ok. 2,2 tys. mkw przeznaczona jest na razie na wynajem. Biuro zostało zaprojektowane z myślą o ok. 1 tys. pracowników, bo takie ma być zatrudnienie w IKEA BSC w perspektywie najbliższych pięciu lat. Obecnie użytkowana powierzchnia biurowa pomieści ok. 700 osób.

Placówka w Poznaniu jest elementem Group Shared Services (GSS), globalnej organizacji wchodzącej w skład Grupy IKEA. Podobne centra serwisowe działają w Szanghaju i Baltimore. Świadczą one usługi z zakresu finansów i HR dla innych organizacji IKEA z całego świata. Polska jest najważniejszą lokalizacją GSS - stąd obsługiwana jest największa liczba krajów, pracuje tu też największa liczba specjalistów. GSS rozlicza co miesiąc ponad 11 tys. podróży służbowych, 105 tys. faktur od dostawców IKEA i około 90 tys. wynagrodzeń dla pracowników IKEA z całego świata.

Poznański oddział istnieje od 2011 roku i zajmuje się usługami z obszaru finansów i HR dla pozostałych spółek grupy zlokalizowanych na terenie Europy. IKEA BSC skupia pracowników 20 narodowości, posługujących się 22 językami. Średnia wieku pracowników to 30 lat.

"Atutem Poznania jako siedziby IKEA BSC jest dobra lokalizacja i dobre połączenia z resztą świata i Europy. Jest tu też wiele młodych, kreatywnych, pełnych pasji osób. Nie mamy planów, by przenosić centrum w inną część Europy; tego typu miejsca powstają nie tylko w oparciu o niskie koszty pracy - to jest tylko jeden z czynników. Równie ważna jest dla nas jakość kadr i usług. Połączenie tych trzech czynników znajdujemy tutaj, w Poznaniu" - powiedział w czwartek dyrektor finansowy i członek rady nadzorczej Grupy IKEA Alistair Davidson.

IKEA BSC jest pierwszym poza Szwecją biurem zrealizowanym w oparciu o opracowaną przez IKEA koncepcję Activity Based Workplace. Pierwsze takie miejsce zaprojektowane zostało kilka lat temu w sąsiedztwie sklepu IKEA Malmo. Obecnie IKEA wdraża ten model w kolejnych krajach m.in. w Niemczech, Francji i Chinach.

Koncepcja Activity Based Workplace opiera się w dużej mierze na analizie zadań, które wykonują pracownicy każdego dnia i polega na podziale przestrzeni biurowej na kilka obszarów, z których pracownicy wybierają ten, który odpowiada akurat danej formie aktywności. Są tam miejsca przystosowane do pracy indywidualnej, przestrzeń do pracy zespołowej, miejsca przystosowane do udziału w telekonferencjach, do prowadzenia poufnych rozmów oraz do indywidualnej pracy wymagającej pełnej koncentracji.

Biuro zostało wykończone w standardzie Breeam Excellent, posiada proekologiczne rozwiązania. Całe biuro i wszystkie stanowiska pracy przystosowane są dla osób z różnymi odmianami niepełnosprawności.

Według danych IKEA, dzięki działalności Grupy w Polsce powstało dotąd 8,8 tys. miejsc pracy. W 2016 roku IKEA zapłaciła w Polsce w sumie 914 mln zł podatków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.