IKEA wyleasinguje meble. W Polsce pierwsze testy usługi jeszcze w tym roku

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2019 12:37

IKEA wyleasinguje meble. W Polsce pierwsze testy usługi jeszcze w tym roku Fot. materiały prasowe IKEA

Grupa Ingka zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli. Do końca 2020 roku testy nowych sposobów oferowania produktów i usług IKEA zostaną uruchomione na wszystkich 30 rynkach, na których Grupa Ingka prowadzi działalność.

Koncept mebli jako usługa to więcej niż tylko metoda finansowania. To kompleksowa oferta leasingu oparta na subskrypcji, która umożliwia klientom użytkowanie mebli, bez konieczności ich zakupu na własność. Jednocześnie pozwala firmie pozostać właścicielem produktu, co umożliwia jego wielokrotne wykorzystywanie, zanim w całości lub w części zostanie poddany recyklingowi pod koniec jego życia.

Polska jest jednym z czterech pierwszych rynków (razem z Holandią, Szwajcarią i Szwecją), gdzie rozpoczęła się już faza eksploracji i badań oraz przygotowywane są pierwsze potencjalne modele ofert subskrypcji, które będą testowane. Celem testów będzie zweryfikowanie, czy w zaproponowanej formie odpowiadają one na potrzeby klientów i obecne wyzwania, z jakimi borykają się w życiu w domu, a także sprawdzenie, czy umożliwiają one jednocześnie bardziej zrównoważony sposób konsumpcji produktów i usług. Oceniania będzie także atrakcyjność ofert dla klientów, ich wykonalność oraz rentowność.

– Proces eksploracji i badań konsumenckich, które prowadzimy wskazuje, że Polki i Polacy nawiązują emocjonalną więź z rzeczami, którymi się otaczają, a waga idei posiadania jest dla nich kluczowa ze względu na historyczne restrykcje związane z własnością prywatną. To powoduje, że po pierwsze rozstawanie się z posiadanymi rzeczami jest dla nas trudne – w rezultacie przechowujemy przedmioty, których już nie używamy lub nie potrzebujemy, często o nich zapominając – a po drugie, pożyczanie powoduje dyskomfort, ze względu na poczucie wzmożonej odpowiedzialności za rzeczy, które do nas nie należą. Pomimo tego, z łatwością udało nam się zidentyfikować grupy ludzi, którzy byliby potencjalnie zainteresowani używaniem mebli bez konieczności stawania się ich właścicielami – mówi Agata Czachórska, liderka projektu Circular IKEA w Polsce.

I dodaje: – Pracujemy nad stworzeniem oferty dla wybranej grupy klientów, którzy dostrzegają korzyści płynące z możliwości użytkowania bez posiadania. Rozważamy różne modele subskrypcji mebli, biorąc pod uwagę nie tylko zróżnicowane formy finansowania dla klientów indywidualnych, ale także dodatkowe usługi wchodzące w skład kompleksowej oferty. Na ten moment planowane testy skupią się na nieruchomościach, w których znajdują się powierzchnie do wynajęcia oraz potencjalni klienci, zainteresowani wypożyczaniem mebli na zasadzie subskrypcji.

Testy są kolejnym krokiem w realizacji globalnej strategii zrównoważonego rozwoju IKEA. Jednym z jej priorytetów jest rozwój działalności biznesowej IKEA w taki sposób, by od 2030 firma mogła ją prowadzić w pełni w oparciu o zasady gospodarki obiegu zamkniętego

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 858
Ilość aktualnych ofert: 431880

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.