Intersport zwiększył sprzedaż i zmniejszył stratę

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2018 10:25

Spółka Intersport Polska S.A. w I półroczu 2018 roku wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 92,9 mln zł, czyli o 2,6 proc.% wyższe wobec 90,6 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku. W I półroczu 2018 roku spółka zanotowała stratę brutto w wysokości 1,1 mln zł przy stracie brutto na poziomie 3,4 mln zł rok wcześniej.

W I półroczu 2018 r. EBIT wyniósł -758 tys. zł, zaś EBITDA kształtowała się na poziomie 2,4 mln zł. Spółka odnotowała także marżę brutto ze sprzedaży na tym samym poziomie co w I półroczu 2017 r. czyli 39,4 proc.

Spółka kontynuuje proces optymalizacji sieci handlowej, nie przedłużając między innymi umów najmu mniej rentownych lokali handlowych. Dlatego też, w związku z wygaśnięciem umów najmu,  zamknięto w dniu 31 lipca 2018 roku dwa sklepy Intersport: w Galerii Wisła w Płocku oraz przy ul. Sójki 4 w Warszawie w pobliżu CH Ursynów.

Od 1 września 2018 r. spółka prowadzić będzie działalność w 29 sklepach sportowych Intersport zlokalizowanych w 22 aglomeracjach miejskich, o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 27 360 m2, czyli o 5,4 proc. mniej w stosunku do stanu na dzień 30.06.2018 roku. Wszystkie obecnie funkcjonujące w Polsce sklepy Intersport - są sklepami własnymi Spółki.

Sieć zamierza otworzyć dwa nowe sklepy - od IV kwartału 2019 roku sklep outletowy o powierzchni około 412 m2, który zlokalizowany będzie w nowopowstającym centrum outletowym w Krakowie przy ul. Nowohuckiej, a w I połowie 2019 sklep outletowy o powierzchni około 398 m2, w nowopowstającym centrum outletowym w Gliwicach przy ul. Rybnickiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    18,23

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.