Inwestycje H&M przynoszą pierwsze efekty

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 4 lutego 2019 12:35

Zysk netto szwedzkiej grupy H & M obniżył się o 21,8 proc. w 2018 r . ze względu na koszty związane z poprawą logistyki. Inwestycje wydają się być jednak owocne, ponieważ obroty modowego giganta wzrosły o 5,2 proc.

Trzeci rok z rzędu spadła rentowność marki: podczas gdy obrót wzrósł o 5,2 proc. do poziomu 210,4 mld koron szwedzkich (20,3 mld euro)., zysk netto spadł o co najmniej 21,8 proc. do 12,65 mld koron szwedzkich (1,2 mld euro). Zyski brutto skurczyły się o 11 proc.

Obroty online wzrosły o 22 proc., co oznacza, że udział kanału e-commerce w całkowitych obrotach wzrósł do 14,5 proc. Powstała również nowa globalna platforma handlu elektronicznego, której częścią jest również dawna niezależna marka Nyden.

- Udoskonalone kolekcje wygenerowały lepszą sprzedaż w wyjściowej cenie i mniejsze obniżki pod koniec roku, co dało nam pewność, że przyspieszymy plany transformacji w czwartym kwartale, ze szczególnym naciskiem na modernizację naszych systemów logistycznych - powiedział prezes firmy, Karl-Johan Persson.

Kierownictwo sieci uważa, że ​​wzrost wydatków był nieunikniony. Mimo, że cele na 2018 r. nie zostały osiągnięte, poprawę można zaobserwować we wszystkich kluczowych dziedzinach. Firma otworzyła w czwartym kwartale trzy nowe centra dystrybucyjne o łącznej powierzchni 230 000 mkw. Ogłoszono również, że grupa zatrudni eksperta z Cambridge Analytica, Christophera Wylie, który wesprze procesy związane z analizą danych i sztuczną inteligencją.

W 2019 r. H & M spodziewa się otwarcia 175 nowych sklepów, z których prawie połowa będzie reprezentować nowsze marki grupy - takie jak Arket i Weekday. Poprzez franchising grupa wejdzie na rynek meksykański i egipski. Sprzedaż online i offline stanie się natomiast bardziej zintegrowana.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7365
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.