Jaki jest homo consumens 2019?

Autor: dlahandlu.pl 2 kwietnia 2019 13:16

Jaki jest homo consumens 2019? Fot. Shutterstock

Fast shopperzy kupują szybko, niejako przy okazji. Inni konsumenci szukają dobrych cen, za które są gotowi poczekać na produkt. Slow-shopper lubi dobrą jakość i zwraca uwagę na pochodzenie produktu. Smart shopper to zdecydowanie ktoś, kto jednocześnie szuka okazji cenowych jak i produktów dobrej jakości Jaki jest homo consumens 2019?

- Ograniczenie handlu w niedzielę, wzrost udziału e-commerce w handlowym torcie, pogoń za lojalnością klienta, fast shopping i slow shopping … w handlu dzieje się w ostatnich latach bardzo dużo. Przedstawiciele branży stoją przed nie lada wyzwaniem, aby sprostać oczekiwaniom klientów, być o krok przed konkurencją i zasłużyć sobie na prawdziwą lojalność kupujących. Jednym z kluczy otwierających te skomplikowane kłódki na pewno jest poznanie i zrozumienie nowych typów klientów, których z roku na rok przybywa – mówi Magdalena Felczak, menadżer ds. komunikacji w ARC Rynek i Opinia.   

Fast shopperzy lubią zakupy, ale szkoda im czasu na chodzenie po sklepach, zresztą oferta sklepów stacjonarnych jest dla nich zbyt ograniczona. Codziennie, mimochodem przeglądają alerty ze swoich ulubionych sklepów internetowych, nierzadko zagranicznych. Kupują według nowego modelu, w zasadzie nie wypuszczając komórki z dłoni. - To konsumenci nowej generacji, zazwyczaj ludzie młodzi, którzy nie ograniczają się do sklepów czy marek obecnych w Polsce, a coraz częściej zamawiają np. ubrania czy gadżety w sklepach zagranicznych, które nierzadko oferują darmową dostawę i zwrot, a które pozwalają się wyróżnić w tłumie. Tak więc zamawianie ubrań prosto z Hong Kongu w dobrej cenie i przyzwoitej jakości już nie dziwi, zwłaszcza, że sklepy te prowadzą intensywną komunikację na tak modnym obecnie Instagramie. To oni wybierają kosmetyczną markę Fenty Beauty stworzoną przez Rhiannę czy marzą o słuchawkach airpods - mówi Magdalena Felczak.

Jakie uczucia towarzyszą ich zakupom? Ekscytacja posiadania czegoś innego, wyjątkowego, wyszukanego w dobrej jakości i niezłej cenie. Edycje limitowane produktów przygotowywane przez znanych designerów to zdecydowanie ich świat. Jakość obsługi klienta mierzą nie tym, czy sprzedawca jest pomocny i uśmiechnięty, a szybkością wysyłki, dostępnością towaru, łatwym zwrotem, nieskomplikowanymi procedurami.  

- Jak do nich dotrzeć? Obserwować, kreować trendy, robić to szybko, profesjonalnie, przekonująco – radzi ekspertka ARC Rynek i Opinia.     



Innym typem są konsumenci szukający najlepszych okazji cenowych. Polska to jeden z głównych rynków chińskiej platformy sprzedaży detalicznej AliExpress, która planuje zbudować magazyn w naszym kraju, aby na przesyłki nie trzeba było tak długo czekać jak ma to miejsce obecnie. Na AliExpress można dostać w zasadzie wszystko. Czy można z tą platformą konkurować? Tak, jednak wyłącznie jakością i szybkością dostawy, bo cenowo i asortymentowo trudno. Tylko, czy klientom AliExpress właśnie na tym zależy?



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,15

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6692
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.