Jaki jest homo consumens 2019?

Autor: dlahandlu.pl 2 kwietnia 2019 13:16

Jaki jest homo consumens 2019? Fot. Shutterstock

Fast shopperzy kupują szybko, niejako przy okazji. Inni konsumenci szukają dobrych cen, za które są gotowi poczekać na produkt. Slow-shopper lubi dobrą jakość i zwraca uwagę na pochodzenie produktu. Smart shopper to zdecydowanie ktoś, kto jednocześnie szuka okazji cenowych jak i produktów dobrej jakości Jaki jest homo consumens 2019?

- Za świetne ceny płacą długim czasem oczekiwania, ale są gotowi ponosić ten koszt. Dlatego trzeba sobie postawić pytanie, czy w ogóle warto stawać w szranki z takim dostawcą, czy nie lepiej skupić się na innych walorach i innego typu klientach. Bo coraz liczniejsze jest grono konsumentów, dla których atrakcyjna cena i szerokość asortymentu wcale nie są decydujące – podkreśla Magdalena Felczak.  

Przykładem jest konsument typu slow-shopper. Lubi on dobrą jakość i zwraca uwagę na pochodzenie produktu. Na pewno nie jest zainteresowany zakupami na AlliExpress. Gotowy jest zapłacić więcej i dostać produkt lepszej jakości. Chce wyszukać dokładnie taki produkt, jakiego oczekuje i jaki spełnia jego wymagania. Dla niego pochodzenie produktu ma znaczenie i jest swego rodzaju wyróżnikiem.

- Nie ma co stosować wobec niego licznych, codziennych wręcz alertów zachęcających do zakupów, bo go tylko zirytują. W tym przypadku ważniejszy jest dialog, wręcz przyjacielska relacja, w ramach której prezentuje się zalety produktu, tłumaczy, jakich efektów można się spodziewać, jakie wyjątkowe cechy posiada produkt. Często rozmowę z klientem prowadzi pomysłodawca danego produktu, zaprasza klienta do swojego wyjątkowego świata. Takim przykładem mogą być polskie marki kosmetyczne, np. Ministerstwo Dobrego Mydła czy np. marka Pat&Rub. Ich komunikacja dociera do osób, którym zależy na jakości, ekologiczności, naturalności. Miejscem prezentacji tych produktów, sprzyjającym budowaniu wyjątkowej relacji, są coraz liczniejsze targi, na których prezentują się właśnie marki wyjątkowe, nie masowe, ale dbające o coś więcej niż spełnianie swojej funkcji, nierzadko z pięknym designem i historią, która stoi za marką i w którą marka wciąga swoich klientów. Ich komunikacja w social mediach też musi być inna, taka, by klient nie poczuł się osaczony, a miał poczucie, że jest w danym miejscu, ponieważ tego chce i jest to jego wybór – wymienia ekspertka.   

Natomiast smart shopper to ktoś, kto jednocześnie szuka okazji cenowych jak i produktów dobrej jakości. Kupuje tyle, ile potrzebuje. Promocje mogą go skusić, ale tylko tych towarów, które są mu naprawdę potrzebne. Czasami zmienia się w fast shoppera, ale tylko wtedy, gdy naprawdę można upolować świetne okazje i robi to rozsądnie, bo smart shopper to właśnie konsument rozsądny. Działa według zasady zrównoważonej konsumpcji, nie za dużo, dobrej jakości w dobrej cenie, bez szkody dla środowiska.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,90

  • Śr

    15,25

  • Min

    8,63

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6992
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.