Kolporter zanotował 9-proc. wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych

Autor: dlahandlu.pl 13 lutego 2019 14:03

Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 roku średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9 procent. Spółka przyznaje, że z powodu kłopotów jednego z dystrybutorów prasy pozyskała wielu nowych klientów.

– Mówiąc o produktach okołoprasowych mamy na myśli wszelkiego rodzaju kalendarze, notesy,  krzyżówki, produkty dla dzieci: malowanki, wyklejanki, kolorowanki, naklejki i kolekcjonerskie zestawy modelarskie, a także kartki okolicznościowe oraz torby i opakowania na prezenty – wylicza Urszula Jurkowska z Biura Handlowego Kolportera.

Do czerwca 2018 roku, w sieci saloników Kolportera, notowano spadki sprzedaży tej kategorii. Począwszy od lipca ub.r. produkty okołoprasowe – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawały się znacznie lepiej. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w listopadzie – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o 25 procent więcej produktów okołoprasowych niż w analogicznym miesiącu 2017 roku. W drugim półroczu 2018 roku dynamika sprzedaży wyniosła 12 procent, a biorąc pod uwagę ostatni kwartał 2018 roku przekroczyła 20 procent.

– Wpływ na tak wysoki wzrost sprzedaży tej kategorii produktów miała na pewno sytuacja rynkowa – podsumowuje wyniki sprzedażowe Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Przyczyniły się do niego poważne problemy jednego z dystrybutorów prasy. W wielu współpracujących z nim punktach nie było dostępnych towarów, przez co klienci szukali potrzebnych produktów gdzie indziej. W tym okresie pozyskaliśmy wielu nowych klientów. Z naszych obserwacji wynika, że większość z nich chętnie do nas wraca, chwaląc sobie szeroką gamę i przede wszystkim stałą dostępność ulubionych produktów – dodaje Dariusz Materek.

Kolporter zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

Przypomnijmy, 31 stycznia 2019 r. zakończono prace nad planem restrukturyzacyjnym dla firmy Ruch, który 1 lutego br. został złożony do akt postępowania sądowego (spółka jest w przyspieszonym postępowaniu układowym, nadzorcą sądowym jest Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A.). Plan naprawy zakłada utrzymanie przedsiębiorstwa w ruchu przez najbliższe miesiące oraz wydzielenie dwóch zorganizowanych części przedsiębiorstwa („ZCP”) celem ich sprzedaży na rzecz inwestorów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6581
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.