Komputronik zanotował spadek przychodów, ale sprzedaż w kanale detalicznym wzrosła

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2017 09:28

W półroczu zakończonym 30 września grupa Komputronika wypracowała przychody na poziomie 955 mln zł (spadek o 3 proc.), zysk na sprzedaży wyniósł 98,4 mln zł (wzrost o 9,1 proc.), zysk operacyjny 8,2 mln zł, a zysk netto 4,6 mln zł.

Spadki sprzedaży grupa zanotowała w segmencie sprzedaży hurtowej do odbiorców krajowych, co odpowiada w głównej mierze za zmniejszenie przychodów. Przy ograniczonych możliwościach zwiększania limitów przyznawanych przez firmy ubezpieczeniowe, które ubezpieczają należności dostawców grupy, spółka zmuszona była do rezygnowania z najmniej marżowych transakcji.

- Analizując sprzedaż Komputronik z wyłączeniem kanału brokerskiego, sprzedaż we wszystkich pozostałych kanałach wzrosła, przede wszystkim sprzedaż e-commerce, sprzedaż detaliczna (salony własne i agencyjne), sprzedaż biznesowa (B2B) oraz sprzedaż hurtowa związana z dystrybucją towarów do sieci franczyzowych – czytamy w raporcie półrocznym.

- Minione półrocze poświęciliśmy na rozwój działalności handlowej oraz dalsze optymalizacje najważniejszych procesów biznesowych. Nieoczekiwane wydarzenia, jakie miały miejsce w minionym roku i były związane z wybranymi spółkami działającymi w naszej branży wpłynęły bardzo istotnie na destabilizację obrotu handlowego, w tym w szczególności na wysokość limitów kredytów kupieckich, w pełni regulowanych przez zagranicznych ubezpieczycieli. W wyniku tych działań przychody Grupy zmniejszyły się nieznacznie, jednak udało się po raz kolejny osiągnąć wzrost średniej marży i dochodów (dochód ze sprzedaży wyższy o 9,1% w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku) – mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Grupa po raz kolejny zwiększyła swoją sprzedaż w kluczowym obszarze detalicznym (sprzedaż przez sieć sklepów Komputronik oraz w kanale e-commerce) oraz odnosiła sukcesy w innych segmentach sprzedażowych. W dalszym ciągu kontynuowana jest zmiana sieci salonów franczyzowych w salony agencyjne, powiększanie powierzchni salonów własnych i poszerzanie asortymentu oferowanego w sieci i w kanale e-commerce.  

Sprzedaż detaliczna odbywa się poprzez dwa wzajemnie wspierające się kanały: sieć sklepów oraz sprzedaż przez Internet. Sieć sklepów stacjonarnych to obecnie trzy podstawowe formaty: Megastore, sklepy midi w których ekspozycja wobec klasycznych salonów Komputronik jest rozszerzona o produkty z grup RTV i AGD, oraz format oferujący szeroko rozumianą elektronikę z akcentem na IT i GSM. Obecnie sklepy Komputronik Megastore działają w dwóch miastach w Warszawie w Centrum Handlowym Wola Park oraz w Poznaniu w Centrum Handlowym Plaza.

Zgodnie z założeniami jest realizowany projekt powiększenia powierzchni ekspozycyjnej sieci. Proces ten odbywa się dwutorowo: poprzez powiększenie istniejących sklepów i ich relokacje w ramach istniejących centrów handlowych lub poprzez zmianę lokalizacji. Powiększenie powierzchni ekspozycyjnej jest elementem strategii związanej z poszerzaniem oferty o produkty RTV i AGD.

Na dzień 30 września 2017 roku Spółka posiadała łącznie 110 placówek obsługujących sprzedaż detaliczną (salony własne oraz agencyjne).

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • punk 2018-06-29 14:28:48

    Akurat przez neta najczęściej zamawiam w media expercie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,03

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.