Komputronik zanotował spadek przychodów, ale sprzedaż w kanale detalicznym wzrosła

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2017 09:28

W półroczu zakończonym 30 września grupa Komputronika wypracowała przychody na poziomie 955 mln zł (spadek o 3 proc.), zysk na sprzedaży wyniósł 98,4 mln zł (wzrost o 9,1 proc.), zysk operacyjny 8,2 mln zł, a zysk netto 4,6 mln zł.

Spadki sprzedaży grupa zanotowała w segmencie sprzedaży hurtowej do odbiorców krajowych, co odpowiada w głównej mierze za zmniejszenie przychodów. Przy ograniczonych możliwościach zwiększania limitów przyznawanych przez firmy ubezpieczeniowe, które ubezpieczają należności dostawców grupy, spółka zmuszona była do rezygnowania z najmniej marżowych transakcji.

- Analizując sprzedaż Komputronik z wyłączeniem kanału brokerskiego, sprzedaż we wszystkich pozostałych kanałach wzrosła, przede wszystkim sprzedaż e-commerce, sprzedaż detaliczna (salony własne i agencyjne), sprzedaż biznesowa (B2B) oraz sprzedaż hurtowa związana z dystrybucją towarów do sieci franczyzowych – czytamy w raporcie półrocznym.

- Minione półrocze poświęciliśmy na rozwój działalności handlowej oraz dalsze optymalizacje najważniejszych procesów biznesowych. Nieoczekiwane wydarzenia, jakie miały miejsce w minionym roku i były związane z wybranymi spółkami działającymi w naszej branży wpłynęły bardzo istotnie na destabilizację obrotu handlowego, w tym w szczególności na wysokość limitów kredytów kupieckich, w pełni regulowanych przez zagranicznych ubezpieczycieli. W wyniku tych działań przychody Grupy zmniejszyły się nieznacznie, jednak udało się po raz kolejny osiągnąć wzrost średniej marży i dochodów (dochód ze sprzedaży wyższy o 9,1% w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku) – mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

Grupa po raz kolejny zwiększyła swoją sprzedaż w kluczowym obszarze detalicznym (sprzedaż przez sieć sklepów Komputronik oraz w kanale e-commerce) oraz odnosiła sukcesy w innych segmentach sprzedażowych. W dalszym ciągu kontynuowana jest zmiana sieci salonów franczyzowych w salony agencyjne, powiększanie powierzchni salonów własnych i poszerzanie asortymentu oferowanego w sieci i w kanale e-commerce.  

Sprzedaż detaliczna odbywa się poprzez dwa wzajemnie wspierające się kanały: sieć sklepów oraz sprzedaż przez Internet. Sieć sklepów stacjonarnych to obecnie trzy podstawowe formaty: Megastore, sklepy midi w których ekspozycja wobec klasycznych salonów Komputronik jest rozszerzona o produkty z grup RTV i AGD, oraz format oferujący szeroko rozumianą elektronikę z akcentem na IT i GSM. Obecnie sklepy Komputronik Megastore działają w dwóch miastach w Warszawie w Centrum Handlowym Wola Park oraz w Poznaniu w Centrum Handlowym Plaza.

Zgodnie z założeniami jest realizowany projekt powiększenia powierzchni ekspozycyjnej sieci. Proces ten odbywa się dwutorowo: poprzez powiększenie istniejących sklepów i ich relokacje w ramach istniejących centrów handlowych lub poprzez zmianę lokalizacji. Powiększenie powierzchni ekspozycyjnej jest elementem strategii związanej z poszerzaniem oferty o produkty RTV i AGD.

Na dzień 30 września 2017 roku Spółka posiadała łącznie 110 placówek obsługujących sprzedaż detaliczną (salony własne oraz agencyjne).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane