Konkurenci właściciela marki Zara są coraz silniejsi

Autor: forsal.pl, Bloomberg 17 września 2018 10:29

Gigantowi Inditex coraz trudniej jest wyprzedzić trendy. Raportuje najsłabszą dynamikę przychodów w ciągu czterech lat (w okresie od sześciu miesięcy, do lipca). Według prognoz wzrost sprzedaży miała przyspieszyć w drugiej połowie roku. To bardzo optymistyczna wizja – pisze Andrea Felsted w serwisie Bloomberg, którą cytuje serwis forsal.pl.

Po pierwsze, jak pisze Felsted, konkurencja rośnie. Tańsze ubrania w sieci Primark w szybkim tempie odnajdują się w coraz bardziej wyrafinowanych sklepach, co sprawiło, że firma należąca do Associated British Foods Plc stała się siłą, z którą trzeba się liczyć. Dotyczy to nie tylko sektora najtańszej szybkiej mody, ale też rynku średnich cen. Choć Hennes & Mauritz AB jest wciąż na pierwszej linii frontu, to także tam działają marki Inditex.

Po drugie, podczas gdy Inditex miał znaczącą przewagę dzięki swojemu modelowi biznesowemu, który może szybko reagować na zmieniające się trendy – częściowo dzięki swojej strategii pozyskiwania około 60 proc. swoich ubrań z Hiszpanii, Portugalii i Afryki Północnej – inni nadrabiają zaległości. Konkurenci tacy jak brytyjski Next czy amerykańska Kohl's Corp. również pracują nad tym, by szybciej wprowadzać najnowsze trendy do sklepów. A niektórzy brytyjscy gracze online (np. Boohoo Group Plc i Quiz Plc), również zapewniają ponad 50 proc. swoich dostaw z Wielkiej Brytanii, co znacząco skraca czas od projektowania odzieży do dostarczenia jej pod drzwi kupującego.

Całość na forsal.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9199

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.