LPP: Spodziewamy się niższej dynamiki sprzedaży LfL, dlatego będziemy mocno patrzeć na koszty

Autor: PAP Biznes 13 marca 2019 20:40

LPP: Spodziewamy się niższej dynamiki sprzedaży LfL, dlatego będziemy mocno patrzeć na koszty Fot. Shutterstock.com

LPP chce utrzymać w 2019 r. podobną dynamikę wzrostu sprzedaży. Zakłada jednocyfrowy, niższy rdr, wzrost dynamiki LFL - poinformował PAP Biznes wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Grupa będzie chciała utrzymać marżę brutto na sprzedaży w przedziale 54-55 proc., w I półroczu marża może być niższa rdr.

"Pierwsze miesiące tego roku, czyli styczeń, luty i początek marca są dobre sprzedażowo dla wszystkich marek i wszystkich rynków, na których działamy. Sprzedaże, szczególnie nowej kolekcji, są obiecujące, dynamiki LFL są bardzo dobre. Wydaje się, że sezon wiosna-lato powinien być dobry" - powiedział PAP Biznes wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.

"Niepokoi jedynie poziom marż, bo w pierwszej połowie ubiegłego roku kurs USD/PLN był niski, dolar wynosił w tym czasie 3,4 zł, teraz jest po 3,7-3,8 zł. To wpływa negatywnie na marże i pewnie marża brutto na sprzedaży w I półroczu będzie niższa rdr. Z drugiej strony staramy się pracować nad miksem produktowym i podnosić średnią cenę sprzedaży wprowadzaniem droższych kategorii produktowych" - dodał.

Według szacunkowych danych, w 2018 roku marża brutto na sprzedaży LPP wyniosła ok. 54,7 proc. Spółka zakładała wcześniej, że jej marża wyniesie 54-55 proc.

Grupa chciałaby, by w tym roku marża zmieściła się w tym samym przedziale. "Będziemy się starać utrzymać w tym roku marżę brutto na sprzedaży w tym samym przedziale co w ubiegłym roku, czyli 54-55 proc. Więcej będzie jednak wiadomo po sprzedaży kolekcji wiosna-lato" - powiedział wiceprezes.

Przychody grupy LPP w 2018 roku wzrosły o ok. 14 proc. do 8,04 mld zł. W tym roku tempo wzrostu sprzedaży może być podobne.

"Naszym celem będzie utrzymanie podobnej dynamiki wzrostu sprzedaży w tym roku. Mamy zaplanowany przyrost powierzchni handlowej o około 10 proc. Zakładamy jednocyfrowy wzrost dynamiki LFL i dalszy rozwój e-commerce" - powiedział Lutkiewicz.

E-commerce stanowił w ubiegłym roku 9 proc. sprzedaży grupy. W tym roku może wzrosnąć do ok. 12 proc. "Sprzedaż w tym kanale została podwojona. Zakładamy, że w tym roku tempo wzrostu będzie trochę niższe, planujemy, że e-commerce wzrośnie 50-60 proc. Udział w całości przychodów powinien się zwiększyć do ok. 12 proc." - powiedział wiceprezes LPP.

Podtrzymał, że w tym roku otworzony zostanie sklep internetowy na Ukrainie i e-sklep na rynek paneuropejski, choć ich uruchomienie przesunie się na drugą połowę roku.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc. Spółka przewiduje na ten rok jednocyfrowy wzrost LFL, ale może on być niższy niż w ubiegłym roku.


  • mk68 2019-03-31 19:40:42

    Kolejne nowe salony zagraniczne i wejście na nowe rynki e-commerce raczej powinny podtrzymać dobrą sprzedaż.

  • Leszek 2019-03-28 12:31:56

    dbalosc o progres firmy w każdym detalu, sporo inwestycji, ale z czasem przyniosą wymierne korzyści, za kilka lat lpp bedzie jeszcze bardziej rozbudowaną spolka

  • tadeo 2019-03-27 11:53:18

    Jak na razie przychody pozwalają na dynamiczny rozwój spółki i wchodzenie na nowe rynki, to chyba dobra oznaka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7935
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.