LPP: Spodziewamy się niższej dynamiki sprzedaży LfL, dlatego będziemy mocno patrzeć na koszty

Autor: PAP Biznes 13 marca 2019 20:40

LPP: Spodziewamy się niższej dynamiki sprzedaży LfL, dlatego będziemy mocno patrzeć na koszty Fot. Shutterstock.com

LPP chce utrzymać w 2019 r. podobną dynamikę wzrostu sprzedaży. Zakłada jednocyfrowy, niższy rdr, wzrost dynamiki LFL - poinformował PAP Biznes wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Grupa będzie chciała utrzymać marżę brutto na sprzedaży w przedziale 54-55 proc., w I półroczu marża może być niższa rdr.

"W tym roku spodziewamy się niższej dynamiki sprzedaży LFL rdr, dlatego będziemy mocno patrzeć na koszty w sklepach. Negocjujemy też czynsze, skupiamy się na optymalizacji kosztów logistyki, czyli dostaw towaru do sklepów i w kanale e-commerce. Będzie się to odbywać poprzez budowę hubów logistycznych w innych państwach. Pierwszy taki hub powstanie w drugim półroczu tego roku w Rumunii, ale już myślimy o kolejnych" - powiedział wiceprezes.

Spółka przewiduje wzrost m.in. wynagrodzeń.

"Koszty osobowe rosną bardzo szybko w związku ze wzrostem wynagrodzeń, nie tylko w Polsce. Spotykamy się z tym problemem w całym regionie. Wzrost wynagrodzeń jest więc nieuchronny. Naszym sposobem na złagodzenie skutków tej presji jest lepsze zarządzanie personelem w sklepach. Wykonaliśmy bardzo dużą pracę w tym zakresie w 2018 roku, która będzie kontynuowana. To oznacza nowe harmonogramy pracy dostosowane do ruchu w sklepach, precyzyjnie określone godziny dostaw i outsourcing" - powiedział Lutkiewicz.

"W optymalizacji pomagają nam też inwestycje w nowe technologie, w tym RFID (elektroniczne metki). Metki RFID są już w całym asortymencie Reserved, teraz sklepy muszą się przygotować do obsługi tej technologii. Liczymy, że da ona lepszą kontrolę nad towarem. Inne koszty, np. usług, energii, materiałów będą pewnie rosnąć, ale budujemy coraz większe sklepy i koszty SG&A na m kw. są coraz niższe" - dodał.

Wskazał, że wzrost kosztów SG&A na m kw. nie powinien być "duży". "Nie spodziewamy się w tym roku dużego wzrostu kosztów SG&A na metr kwadratowy. Jest potencjał do dalszej poprawy zarządzania tą pozycją" - powiedział Lutkiewicz.

Pytany o wpływ wzrostu wynagrodzeń w Bangladeszu na koszty produkcji, odpowiedział: "Szacujemy, że o kilka procent wzrosną koszty produkcji odzieży w Bangladeszu, po tym jak tamtejszy rząd wprowadził podwyżki wynagrodzeń. W innych krajach takich wzrostów wynagrodzeń nie widać, więc wydaje się, że przez dobry mix produktowy jesteśmy w stanie część tych kosztów skompensować".

Grupa LPP przewiduje, że wyda w tym roku na inwestycje więcej niż zapowiadane wcześniej 700 mln zł. "CAPEX grupy w 2019 roku będzie wyższy niż zapowiadane wcześniej 700 mln zł. Mamy w planach dodatkowe, nieuwzględnione wcześniej projekty" - powiedział PAP Biznes Lutkiewicz.


  • Jack 2019-03-17 14:22:44

    I tak ich wyniki robią cały czas spore wrażenie. Mało przedsiębiorstw może pochwalić się takimi zyskami.

  • Radziej 2019-03-15 22:55:49

    Znaczący spadek sprzedaży raczej LPP nie grozi

  • Błoch 2019-03-14 23:28:40

    Ciężko utrzymać poziom sprzedaży na wysokim poziomie co roku, a ostatnie dwa lata były pod tym względem bardzo udane dla polskiej firmy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,71

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7249
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.