Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

LPP testuje elektroniczne metki

Property News 19 czerwca 2018 10:37

LPP testuje elektroniczne metki fot. LPP

Kilka firm handlowych na świecie już testuje rozwiązania takie, jak interaktywne przymierzalnie, które pomagają skompletować ubrania zaopatrzone w elektroniczną metkę, czyli tag RFID. W Polsce od lutego tego roku nad systemem pracuje LPP. Rocznie firma chce wydawać na metki 60 mln zł. Dla LPP to fundamentalny projekt. – Wdrażamy go rekordowo szybko. W Trójmieście testowo działa w trzech sklepach. Pierwsze ubrania z metkami elektronicznymi dojadą do naszego centrum logistycznego w listopadzie tego roku. Do sklepów trafią w styczniu, a od lutego 2019 r. program ma ruszyć – zapowiada Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Działające w Disneylandzie self check-out czy self scanning pomagają wyeliminować problem kolejek.

Rozwiązania typu AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości pozwalają na wizualizację produktu. Dzięki specjalnej aplikacji w salonach Chanel można przetestować różne kolory paznokci w klika minut. Podobne systemy stosuje L'Oréal i Sephora, zachęcając do wykonania kilku próbnych wirtualnych makijaży przed zakupem właściwych kosmetyków.

Kolejnym przykładem są interaktywne przymierzalnie w nowojorskim salonie marki Ralph Lauren.

– Rejestrują rzeczy, które są wnoszone do pomieszczenia dzięki temu, że ubrania są otagowane kodami RFID, czyli mają elektroniczną metkę. System pozwala m.in. łatwiej dobrać ubrania poprzez rekomendację podobnych produktów lub wyszukać rozmiar czy kolor bez angażowania asystenta. Można nawet zmienić oświetlenie, by zobaczyć jak dany kolor się prezentuje. Na koniec klient wykonuje self check-out, płaci i wychodzi z przymierzalni z wybranymi produktami – opisuje Rafał Reif, odpowiedzialny za doradztwo przedsiębiorstwom handlu detalicznego dyrektor w Accenture, firmie, która współpracuje z LPP od 16 lat.

Interaktywne przymierzalnie testowane są też przez takie firmy, jak sieć domów handlowych Bloomingdales czy Rebecca Minkoff.

– Mają jeszcze jeden ważny walor. Na podstawie ubrań wybieranych do przymiarki można uzyskać ciekawy zestaw informacji na temat tego, kto co przymierza, a co kupuje. Dane te są pomocne przy tworzeniu rekomendacji zestawów w sklepie internetowym – uważa dyrektor.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kamil 2018-06-29 15:29:01

    I w tym kierunku powinny iść wszystkie nowoczesne marki. Nowe technologie dają ogrom możliwości i grzech z nich nie korzystać.

  • Peter 2018-06-28 14:09:27

    Pierwsze słyszę o czymś takim, ale bardzo interesujące rozwiązanie. Super, że tego rodzaju przymierzalnie będą w Polsce. Pozostaje życzyć powodzenia w skutecznym wdrażaniu. Na pewno od razu pójdę przetestować.

  • roro 2018-06-27 11:45:41

    Moim zdaniem to ciekawe rozwiązania, nie miałem jeszcze przyjemności testowania ich, ale może wkrótce jak zaczną pojawiać się w polskich salonach z chęcią je sprawdzę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,60

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.