LPP ze wzrostem sprzedaży o 16 proc. i spadkiem straty netto

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 10:11

W pierwszym kwartale 2018 roku grupa LPP osiągnęła 1,58 mld zł przychodów ze sprzedaży, wobec 1,36 mln zł osiągniętych w pierwszym kwartale 2017 r. Jak podała spółka w raporcie kwartalnym, sprzedaż lfl wzrosła o 9,2 proc. Na koniec pierwszego kwartału 2018 roku GK LPP SA dysponowała 1 728 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 1 000,9 tys. m kw.

- Wzrost powierzchni, dodatnia sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) oraz dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej spowodowały, że przychody ze sprzedaży w I kwartale 2018 roku były wyższe o 16% od osiągniętych przed rokiem. Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1% w porównaniu z 45,6% w I kwartale przed rokiem. Na stabilność marży brutto r/r wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe a z drugiej strony mniej korzystna r/r pogoda – chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień – informuje LPP.

Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) wyniósł 14% i był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży. Korzystniejszy był wpływ działalności finansowej netto ze względu na niższe odsetki (spadek zadłużenia) oraz większe zyski na różnicach kursowych. W rezultacie GK w I kwartale 2018 roku zanotowała stratę netto w wysokości 104,8 mln zł (w porównaniu ze stratą netto 117,0 mln zł w I kwartale 2017 roku).

Przeczytaj także:

W I kwartale 2018 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do pierwszego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (50,3 tys.m2), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (23,0 proc. r/r) – m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi za granicą.

W I kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 728 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 210 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 170 mln zł, w sklepach Mohito 162 mln zł, zaś w salonach Sinsay 142mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w I kwartale 2018 wygenerowała marka Reserved i Cropp, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay.

- Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu pierwszego kwartału, a w całym pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 9,2%. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w pierwszym kwartale, za wyjątkiem Mohito. LFL w pierwszym kwartale były dodatnie w większości krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach) – czytamy w raporcie.

W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej Spółka uzyskała ok. 130,9 mln zł przychodów, co stanowiło 8,3% sprzedaży GK oraz 9,6% sprzedaży w kraju. Około 64% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

Wydatki inwestycyjne (CAPEX) w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł o 32% więcej w stosunku do I kwartału roku poprzedniego ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z 4Q2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów r/r.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Wysota 2018-05-31 15:56:20

    Jak na tak duża sprzedaż to dynamika wzrostu o 16% to bardzo ładny wynik.

  • szczakiel 2018-05-24 19:07:15

    Sprzedaż rośnie to jest najważniejsze, strata może wynikać ze sporych inwestycji. Czwarty kwartał będzie zupełnie inaczej wyglądał jeśli chodzi o raport kwartalny spółki.

  • tulan 2018-05-21 20:13:32

    Ciągły wzrost sprzedaży w LPP pokazuje jej prawdziwą moc, strata w pierwszym kwartale jest zależna od branży, pod koniec roku się okaże, jaki zysk wypracowała spółka.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    3,99

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.