LPP zwiększyło sprzedaż w 2018 r. o 14 proc., LFL wzrósł o 7,2 proc.

Autor: dlahandlu.pl 2 stycznia 2019 20:12

LPP zwiększyło sprzedaż w 2018 r. o 14 proc., LFL wzrósł o 7,2 proc. Fot. Facebook/LPP

Grupa LPP w 2018 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży o 14 proc., do 8,04 mld zł. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (liczone w walutach lokalnych) w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc. – wynika ze wstępnych szacunków firmy.

Jak podało LPP, według wstępnych wyliczeń w 2018 roku zysk brutto na sprzedaży wyniósł 4,4 mld zł, co oznacza wzrost o 18 proc. r/r. Koszty operacyjne wzrosły o 15 proc., do 3,6 mld zł, a zysk na działalności operacyjnej (EBIT) 743 mln zł (wzrost o 28vproc. r/r). 

Powierzchnia handlowa grupy LPP na dzień 31 grudnia 2018 roku wyniosła 1.091 tys. m2 co oznacza, że wzrosła rok do roku o 9 proc.

Natomiast w samym czwartym kwartale 2018 roku przychody ze sprzedaży GK LPP wyniosły 2,4 mld zł (wzrost o 10 proc. r/r). Przychody LFL wzrosły o 2,3 proc.

Zysk brutto na sprzedaży w czwartym kwartale 2018 roku wyniósł 1,4 mld zł i był wyższy r/r o 13 proc. Koszty operacyjne wzrosły o 9 proc., do 940 mln zł, a zysk na działalności operacyjnej wzrósł o 12 proc., do 420 mln zł.

- Spółka informuje, że przedstawione dane finansowe są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego GK LPP za 2018 rok, który będzie podlegać badaniu przez biegłego rewidenta. Ostateczny wynik finansowy zależeć będzie od pojawienia się dodatkowych informacji, które nie są znane na dzień sporządzania prognozy oraz od ewentualnego tworzenia dodatkowych rezerw lub odpisów na koniec roku finansowego – podała spółka. Szczegółowy raport finansowy za 2018 rok zostanie opublikowany w dniu 11 kwietnia 2019 roku.

Przypomnijmy, w trzecim kwartale 2018 roku LPP odnotowało ponad 2 mld zł przychodu – to o 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei w pierwszych 9 miesiącach spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 5,7 mld zł, co oznacza wzrost o 16,3 proc. rok do roku. To efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej.

Jak podała spółka, w trzecim kwartale sprzedaż porównywalna wzrosła o 3,6 proc., a po trzech kwartałach wzrost wynosił 9,2 proc. Firma osiągnęła trzycyfrowy wzrost sprzedaży e-commerce (po 9 miesiącach 114 proc.).

Od trzeciego kwartału br. powierzchnia salonów stacjonarnych LPP poza granicami kraju stanowi już ponad połowę całej powierzchni handlowej firmy. W ostatnich trzech miesiącach spółka zadebiutowała na trzech rynkach zagranicznych. W trzecim kwartale uruchomiła sprzedaż w Izraelu i Słowenii, a w październiku otworzyła salon w Kazachstanie.

Do końca pierwszej połowy 2019 roku LPP zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim Unii Europejskiej. Z kolei sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się w 2019 r. o kolejny kraj na Bałkanach – Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię na północy Europy. Po debiutach w ciągu ostatnich trzech miesięcy LPP jest obecne już w 23 krajach.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • jaaan 2019-01-27 18:33:09

    Nic dziwnego. Firma stawia na ciągły rozwój, dobrze inwestuje to i stale rosną zyski.

  • boczar 2019-01-18 16:40:53

    Kolejny dobry rok dla LPP, spółka jest na fali wznoszącej, ostatni wszystko im wychodzi. Każda decyzja jest trafiona.

  • Peter 2019-01-07 15:25:21

    Przydałoby się więcej polskich firm działających z sukcesami na taką skalę.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6834
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.