Marka Gap musi zamknąć setki sklepów

Autor: wnp.pl, CNN Business 26 listopada 2018 10:22

Dwie dekady temu Gap był jedną z najmodniejszych marek odzieżowych na świecie, która urosła dzięki ekspansji centrów handlowych w drugiej połowie XX wieku, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Od tamtej pory sytuacja zmieniła się diametralnie.

Gap zbudował swój status na sprzedaży bluz i swetrów z własnym logo w cenach premium, jednak obecnie taki model biznesu przestaje mieć rację bytu w obliczu większego niż kiedykolwiek wyboru na rynku odzieżowym - informuje CNN Business.

Przez ostatnie lata spółka borykała się z coraz większymi problemami, a w ostatnim kwartale zanotowała 7 proc. spadku przychodów ze sprzedaży. 

- Gap odnosił największe sukcesy w czasie, gdy to główny detalista na rynku był królem, a jedynie nieliczni mogli dyktować trendy w modzie. Dzisiaj każdy, kto wie jak obsługiwać Instagrama ma prawo kreować modę - przekonuje Simeon Siegel, analityk Nomura Securities. 

Na niedawnej konferencji dyrektor zarządzający spółki Art Peck przyznał, że firma liczyła na przezwyciężenie problemów za pomocą powiększania kolekcji w swoich sklepach, wkraczania na nowe rynki i zwiększając sprzedaż. Okazało się jednak, że to droga donikąd. 

Gap zdał sobie sprawę z tego, że jest zbyt duży i przygotował plan zamykania niedochodowych sklepów. Co ciekawe, największe problemy dotyczą właśnie flagowej marki Gap, pozostałe główne marki w portfolio firmy, Old Navy, Athleta i Banana Republic, zwiększają sprzedaż i stanowią już blisko 70 proc. z prawie 16 mld dolarów przychodów firmy. 

Obecnie połowa przychodów marki Gap pochodzi z kanałów online oraz z outletów i obie dziedziny są dochodowe. Jednak pozostała część sprzedaży to ponad 1000 flagowych sklepów na całym świecie, z czego wiele znajduje się w niemal pustych centrach handlowych. Na początku listopada Gap miał prawie 800 sklepów w Ameryce Północnej. 

Plan przewiduje szybkie zamknięcie kilkuset sklepów, co ma zaoszczędzić do 100 mln dolarów zysku i zwiększyć sprzedaż najlepiej prosperujących punktów. 

Podobna strategia zadziałała dla takich sieci jak Ralf Lauren czy Michael Kors, które drastycznie ograniczyły swoje magazyny, ale doprowadziło to do zwiększenia cen. 

- Największe marki zdają sobie sprawę, że można zwiększać zyski ograniczając przychody - podkreślają analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.