MediaMarktSaturn: Elektromarkety będą wchodziły w mniejsze formaty

Autor: dlahandlu.pl, PB 5 marca 2019 15:32

MediaMarktSaturn: Elektromarkety będą wchodziły w mniejsze formaty Na zdj. Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska Sp. z o.o. Fot. materiały prasowe

O planach otwarć nowych salonów, a także formatów Shop-in-Shop, wpływie zakazu handlu w niedziele oraz o sytuacji na rynku elektromarketów w Polsce rozmawiamy z Marcinem Rosati, prezesem zarządu MediaMarktSaturn Polska.

Jak spółka MediaMarktSaturn Polska ocenia rok 2018? Co udało się osiągnąć?

W roku finansowym 2017/2018 intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem naszej sieci w wielu obszarach i jesteśmy zadowoleni z wyników naszych działań. Kontynuowaliśmy rozwój we wszystkich kanałach sprzedaży - wychodząc naprzeciw zmieniającym się zwyczajom konsumentów, pracowaliśmy - i nadal pracujemy - nad funkcjonalnościami kanałów internetowych mediamarkt.pl i redcoon.pl. Równocześnie poszerzyliśmy sieć sklepów stacjonarnych - otworzyliśmy 5 nowych marketów: w Ostrołęce, Gdańsku, Katowicach, Warszawie i Łodzi.

Kamieniem milowym w historii naszej firmy była integracja sieci MediaMarkt i Saturn. W ciągu 4 miesięcy minionego roku kalendarzowego zrealizowaliśmy z sukcesem złożony proces połączenia obu marek pod jednym szyldem MediaMarkt. Dzięki temu wzmocniliśmy siłę marki MediaMarkt i możemy jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych klientów.

Wreszcie, w październiku ubiegłego roku świętowaliśmy jubileusz 20-lecia marki MediaMarkt w Polsce. To wydarzenie było dla nas wyjątkowo budujące, ponieważ pokazało nam, jak mocno nasza marka jest zakorzeniona w świadomości polskich konsumentów. Dlatego staramy się robić wszystko, aby ich nie zawieść, nieustannie rozwijamy kompetencje w obszarze doradztwa i zakres usług okołosprzedażowych.

Czy sieć odczuła skutki zakazu handlu w niedziele? Czy widoczne jest np. zmniejszenie dynamiki wzrostu sprzedaży lub wzrost kosztów w firmie?

Dni weekendowe zawsze generowały najwyższe obroty dla handlu. Skutki wprowadzenia regulacji ograniczających handel w niedziele są odczuwalne dla całej branży handlowej.

Oczywiście nastąpiło pewne przesunięcie zakupów na inne dni w tygodniu i w niedziele niehandlowe zwiększa się ruch w sklepach internetowych. Nie rekompensuje to jednak skutków ograniczenia handlu. Wprowadzone ograniczenia wprawdzie nie wiążą się dla nas z dodatkowymi kosztami, ale wymagały pewnych modyfikacji w niektórych obszarach naszej działalności.

MediaMarkt w listopadzie ub.r. uruchomił sklep na wydzielonej powierzchni hipermarketu Carrefour w Galerii Wileńskiej. Czy tego typu placówki będą otwierane w innych lokalizacjach?

Podstawowym warunkiem konkurencyjności na rynku jest ciągły rozwój kanałów dotarcia do klientów i szybkość reakcji oraz dostosowanie się do wymagań i dynamiki rynku. Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie dwóch sklepów w formacie Shop-in-Shop w hipermarketach Carrefour w Warszawie i Łodzi. Nie wykluczamy rozwoju tego modelu. Obecnie przyglądamy się, jak nasz nowy format sprawdza się na rynku.


  • prorankingi.pl 2019-03-28 05:56:05

    w niedziele powinno być otwarte

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7935
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.