Miniony rok trudny dla Intersport Polska

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2018 14:37

Rok 2017 był dla sieci Intersport Polska okresem przełomowym. Spółka uzyskała samodzielną licencję Intersport i rozpoczęła wdrażanie nowego modelu biznesowego w ramach którego uruchomiła m.in, proces zamówień wysokomarżowych marek własnych bezpośrednio u producentów.

W okresie przejściowym tj. od I-III kw. 2017 roku, ze względu na przeprowadzenie koniecznej zmiany dostawców części produktów, stan zatowarowania sklepów był niski, co negatywnie wpłynęło na wyniki spółki. Po III kwartałach sieć odnotowała stratę netto na poziomie 6.072 tys. zł. Na poziom straty miały wpływ mniejsze o 16 proc. przychody netto ze sprzedaży, niższa marża wartościowa oraz poniesione przez spółkę jednorazowe koszty zamknięcia nierentownych sklepów w wysokości 1.530 tys. zł.

W IV kwartale 2017 roku sytuacja uległa znacznej poprawie. Spółka zatowarowała sklepy nową kolekcją jesienno-zimową i wyrównała rok do roku stany magazynowe. Otrzymała w ten sposób impuls do odwrócenia negatywnego trendu sprzedaży. W ostatnim kwartale ubiegłego roku spółka odnotowała duże wzrosty sprzedaży we wszystkich sklepach i we wszystkich kategoriach sportowych - w ujęciu LFL odnotowano 20 % dynamikę wzrostu obrotów rdr. Był to wynik wprowadzanych zmian, które osiągną dodatkowo pełny efekt (w postaci wyższej marży) wiosną 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych INTERSPORT będą w całości realizowane na nowych zasadach - czytamy w komunikacie spółki.

Ze względu na długi, ponad sześciomiesięczny okres zamówień towaru u producentów, znaczna część kolekcji jesienno-zimowej 2017 została sprowadzona „na starych zasadach”. Dlatego też, marża wartościowa w ujęciu LFL wzrosła w IV kwartale 2017 roku tylko o 8%, co wpłynęło w ostatnich miesiącach ubiegłego roku na poprawę wyniku netto o 59% (IV kwartał 2016: strata netto 7.197 tys. zł; IV kwartał 2017: strata netto 2.927 tys. zł) . Odnotowana poprawa była jednak niewystarczająca, aby mieć w pełni pozytywne przełożenie na roczne wyniki finansowe spółki.

W związku z powyższym, łącznie w roku 2017 sieć Intersport Polska S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 183.934 tys. zł, czyli o 10% niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 205.201 tys. zł), zaś w ujęciu LFL roczne obroty były mniejsze o 3%. W 2017 roku strata netto była na poziomie 8.999 tys. zł, podczas gdy w roku 2016 strata netto wyniosła 8.573 tys. zł.

Koszty działalności operacyjnej w 2017 roku wyniosły 193.545 tys. zł i były niższe o 8%, w porównaniu do 2016 roku.

Dodatkowo, w 2017 roku kwota w wysokości 368,7 tys. zł została zakwalifikowana do przychodów przyszłych okresów z tytułu kar umownych wynikających z niezrealizowanych zapisów umowy najmu. Można spodziewać się jej obecności w roku 2018 w przychodach ujawnionych w rachunku zysków i strat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,08

  • Min

    1,35

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5323

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane